طراحی سایت اختصاصی

خواه عکاس مستقل باشید، فروشگاه سخت افزار داشته باشید یا نوع دیگری از مشاغل کوچک داشته باشید، یک وب‌سایت عالی برای موفقیت کسب‌و‌کارتان ضروری است.

اگر می‌خواهید یک وب‌سایت جدید راه‌اندازی کنید یا سایت فعلی خود را کارآمدتر کنید، در اینجا چند گام کلیدی برای شروع و کمک به وب‌سایت کسب‌وکار کوچک شما برای رقابت موثر در بازار آنلاین وجود دارد.

 

فهرست مطالب:

  1. انتخاب نام دامنه.
  2. خرید هاست با پشتیبانی فنی خوب و تکنولوژی پیشرفته.
  3. توصیف واضحی از کسب‌وکارتان را به نمایش بگذارید.
  4. اجرای بهترین سیستم مدیریت محتوا.
  5. انتخاب یک پلتفرم خوب برای کسب‌وکار آنلاین خود
  6. یک رابط کاربری وب‌سایت، جالب، به یاد ماندنی و جذاب ایجاد کنید.
  7. وب‌سایت کسب‌وکار کوچک خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
  8. به طور منظم محتوای با کیفیت ایجاد و منتشر کنید.
  9. ابزارهای مدیریت وب‌سایت را نصب کنید.
  10. اجرای برنامه‌ای برای نگهداری وب‌سایت.
  11. نتیجه‌گیری

 

 

  1. انتخاب نام دامنه

طراحی سایت اختصاصی

نام دامنه شما، که به آدرس وب‌سایت شما نیز معروف است، اغلب نقطه ورود به سایت شماست که برای اهداف کاربردی و همچنین بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) مهم است.

در اینجا چند نکته برای یافتن نام دامنه مطلوب آورده شده است:

  • هجی کردن آن آسان است: سعی کنید از اصطلاحات عامیانه استفاده نکنید.
  • تا حد امکان کوتاه باشد: هرچه کوتاه تر باشد، یادآوری و تایپ صحیح آن آسان‌تر است.
  • از پسوند دامنه مناسب استفاده کنید: سعی کنید همیشه آن را با نام دامنهcom  (.coیا .net و ...) بسازید مگر اینکه استفاده از یک پسوند دیگری مانند .gov .edu یا .org مناسب‌تر باشد.
  • از اعداد و ارقام اجتناب کنید: یادآوری آن‌ها سخت است و زیبا نیستند.
  • آدرس را گسترده کنید تا رشد آینده را تسهیل کنید: به عنوان مثال، Amazon.com آدرس وب‌سایت بسیار گسترده تری نسبت به BooksOnline.com است و به آمازون اجازه می دهد تقریباً هر نوع کالای مصرفی را به جای فقط کتاب ، همانطور که هدف اصلی آن بود، بفروشد.

 

 

 

  • اطمینان حاصل کنید که به یاد ماندنی است: با وجود بسیاری از وب‌سایت‌ها در اینترنت، مهم است که نام وب‌سایت شما جذاب باشد تا مردم یاد بگیرند چگونه در آینده به آن دسترسی پیدا کنند.
  • درباره نام دامنه تحقیق کنید: برای دیدن اینکه آیا آدرس وب‌سایت مشابه با شما از قبل بصورت آنلاین وجود دارد یا خیر، آن را در گوگل و در USPTO.gov جستجو کنید تا مطمئن شوید حاوی علائم تجاری ثبت شده‌ی مشابه شما نیست.
  • بررسی کنید که آیا قیمت مناسب است: بررسی کنید؛ آیا می توانید آدرس وب‌سایت مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری کنید چون اکثر نام‌های دامنه خوب گرفته می‌شوند تا از مالک فعلی خریداری شوند.
  • از نام‌های بیهوده استفاده نکنید: نامی را انتخاب کنید که یک معنی را منتقل کند تا کاربران بلافاصله بدانند کسب‌وکار شما چیست.
  • یک URL مناسب SEO ایجاد کنید: در صورت لزوم، سعی کنید آدرس وب‌سایت مناسب SEO را در بر داشته باشید که شامل کلمات کلیدی و موقعیت جغرافیایی باشد. به عنوان مثال ، "www.LasVegasElectrician.com".

 

  1. خرید هاست با پشتیبانی فنی خوب و تکنولوژی پیشرفته

طراحی سایت

میزبان وب‌سایت (یا گاهی اوقات به عنوان ارائه دهنده میزبانی وب نیز شناخته می شود) شرکتی است که فناوری و خدمات لازم برای مشاهده یک وب‌سایت را در اینترنت ارائه می‌دهد. شما نام دامنه خود را به ارائه دهنده میزبانی خود متصل می‌کنید تا زمانی که کاربران از آدرس وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، وب‌سایت شما نشان داده شود. هزینه خدمات میزبانی هر ماه بسته به نوع فناوری و پشتیبانی شما متفاوت است. در صورت خرید برنامه سالانه بر خلاف برنامه ماهانه، معمولاً می توانید تخفیف بگیرید.

 

  1. توصیف واضحی از کسب‌وکارتان را به نمایش بگذارید

طراحی سایت حرفه ای

مهم است که به افراد اجازه دهید بلافاصله بدانند شما چه کسانی هستید و چه کاری انجام می‌دهید تا هنگام مراجعه به وب‌سایت کسب‌وکارتان، احساس سردرگمی نکنند. اطمینان حاصل کنید که بنر اصلی صفحه اصلی شما (که به عنوان "تصویر قهرمان" شناخته می‌شود) و بنرهای بعدی نمایشی تصویری از خدمات شما هستند و همچنین شما یک مقدمه را در بالای صفحه دارید که توصیف می‌کند چه کسی هستید و چه کار می‌کنید.

علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که  صفحه "درباره ما" هم در منوی اصلی و هم در پایین صفحه شما  به راحتی در دسترس هستند، بنابراین افراد می‌توانند بر روی آن‌ها کلیک کنند و اطلاعات بیشتری درباره کسب و کار شما بخوانند.

 

 

 

  1. اجرای بهترین سیستم مدیریت محتوا

طراحی سایت اختصاصی

سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک برنامه یا نرم‌افزاری است که برای ایجاد و مدیریت محتوای دیجیتال استفاده می‌شود. یک CMS خوب به شما در حفظ سایت کمک می‌کند و نیازی به دانش فنی زیادی برای استفاده از آن ندارید. باید یک سیستم مدیریت محتوایی را انتخاب کنید که برای نیازهای منحصربفرد شما طراحی شده‌است; سیستم‌های مختلف به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

در زیر برخی از سیستم‌های محبوب با شرح نقاط قوت و ضعف آن‌ها آورده شده‌است.

 

  • WordPress: وردپرس محبوب ترین CMS جهان است. وردپرس یک انجمن پشتیبانی گسترده، فعال و افزونه های مفید بسیاری برای گسترش عملکرد سایت شما دارد. (و اگر نمی توانید افزونه‌ای پیدا کنید که آنچه را که می‌خواهید انجام دهد، به راحتی می‌توانید یک توسعه دهنده وردپرس پیدا کنید که بتواند یکی از این موارد را برای شما بسازد!) نصب وردپرس نیز رایگان و نسبتاً ساده است. بیشتر توسعه‌دهندگان وب‌سایت با آن آشنایی دارند بنابراین یافتن فرد یا آژانس کاری که بتواند در سایت شما کار کند کار سختی نیست. معمولاً به دلیل انعطاف پذیری و توسعه‌پذیری، توصیه می‌شود مشاغل کوچک از وردپرس برای ایجاد وب‌سایت‌های خود استفاده کنند.

البته باید توجه داشت که بزرگترین نقطه ضعف وردپرس امنیت است، از آنجا که بسیار محبوب است، بیشترین مورد هدف هکرها قرار می‌گیرند. سایت وردپرس شما باید مرتباً نگهداری و ایمن شود تا هک نشود.

 

  • Drupal: دروپال یکی دیگر از CMSهای محبوب است. بسیاری از مزایای وردپرس را شامل می شود، از جمله انعطاف پذیری، سهولت استفاده و یک جامعه پشتیبانی بزرگ. به طور قابل توجهی CMS ایمن تری نسبت به وردپرس است با این وجود، به اندازه کافی پلاگین یا تم ندارد، که باعث می‌شود کمتر قابل توسعه باشد. برای سال‌های زیادی، وب‌سایت کاخ سفید (Whitehouse.gov) با دروپال اداره می‌شد، اما به وردپرس تغییر یافته است.

 

  • Joomla: یکی دیگر از CMS های معروف جوملا است! seo بهتر از وردپرس، امنیت و قابلیت‌های چند زبانه نسبت به wordpress؛ با این وجود، وردپرس با کمک چند افزونه از قابلیت‌های جوملا پیشی می‌گیرد.

 

  • این یک سرویس است که به صورت ماهانه یا سالانه به اشتراک گذاشته می‌شود. این برنامه شامل طراحی وب‌سایت، توسعه، نگهداری نرم‌افزار، معیارها، نام دامنه با خرید سالانه، امنیت ssl، پشتیبانی، و پهنای باند نامحدود و میزبانی نگهداری همه در یک بسته می‌شود. اگر به یک سایت ساده و زیبا نیاز دارید، اما بودجه کمی دارید؛ این یک خدمت عالی برای شما است.
  • Squarespace: یک سرویس است که به صورت ماهانه یا سالانه به اشتراک گذاشته می‌شود. این برنامه شامل طراحی وب‌سایت، توسعه و نگهداری نرم‌افزار،نام دامنه با خرید سالانه، امنیت SSL، پشتیبانی24 ساعته، و پهنای باند و هاست با فضای ذخیره‌سازی نامحدود که همه در یک پکیج ارائه می‌شود. اگر بودجه کمی دارید و به یک سایت ساده و زیبا احتیاج دارید، اما توانایی خرید از یک طراح وب‌سایت را ندارید، این یک سرویس عالی برای شما است.

 

  • :Wix بسیار شبیه Squarespace است، اما کاربرپسندتر است. اشتراک ماهانه دارد، همچنین با یک درگ‌و‌دراپ شما می‌توانید به راحتی عناصر را در هر جایی روی صفحه بکشید. یادگیری استفاده از Wix حتی کوتاه‌تر از Squarespace است، بنابراین اگر نیاز دارید که یک سایت را به سرعت منتشر کنید، این می‌تواند بهترین گزینه شما باشد.

 

Wix الگوهای بیشتری نسبت به Squarespace برای انتخاب دارد، اما زمانی که یک الگو را انتخاب می‌کنید، باید به آن پایبند باشید و یا مجبور شوید که به طور کامل سایت خود را بازسازی کنید. با Squarespace، شما می‌توانید هر زمان بدون نیاز به بازسازی کل سایت، الگوی خود را تغییر دهید.

 

  1. انتخاب یک پلتفرم خوب برای کسب‌وکار آنلاین خود

طراحی سایت اختصاصی

اگر می‌خواهید کالا و یا خدمات خود را از طریق وب‌سایت خود بفروشید، به تکنولوژی مناسب برای انجام آن نیاز خواهید داشت. (اگر در حال حاضر محصولی را نمی‌فروشید، ممکن است بخواهید این کار را در آینده انجام دهید چون فروش آنلاین می‌تواند سود شما را افزایش دهد.) اگر تصمیم گرفتید که فروش خود را آنلاین کنید، باید یک پلتفرم مناسب برای مدل کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

در اینجا به معرفی برخی از پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی می‌پردازیم:

  • WooCommerce: ووکامرس یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های تجارت‌الکترونیکی در جهان است. می‌تواند وب‌سایت وردپرس شما را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کند. مانند وردپرس ، افزونه های زیادی در دسترس دارد که به وردپرس متصل می‌شود و آن را بسیار انعطاف پذیر می‌کند. بسیاری از تم های رایگان و برتر برای WooCommerce از قبل ساخته شده است. (به عنوان یک قاعده، بهتر است از یک قالب اختصاصی توسط یک توسعه دهنده‌وب استفاده کنید زیرا امنیت و پشتیبانی بهتری را ارائه می دهد.) اگر اهل فن نیستید، به احتمال زیاد به یک توسعه دهنده وردپرس نیاز خواهید داشت تا به شما کمک کند آن را تنظیم و استفاده کنید. ووکامرس همچنین توانایی‌ها و مقیاس‌پذیری بسیار بالایی را که ممکن است به کسب‌وکار کوچک شما نیاز داشته باشد ارائه می‌دهد.

 

  • : Shopify شاپی‌فای یک بستر تجارت الکترونیکی مبتنی بر فضای ابری است که به شما این امکان را می‌دهد یک فروشگاه آنلاین ایجاد و آن را شخصی‌سازی کنید و محصولات، موجودی کالا، پرداخت‌ها و حمل و نقل را مدیریت کنید. شاپی‌فای یک افزونه وردپرس مانند ووکامرس نیست، بلکه یک پلتفرم مستقل است که در سرور Shopify میزبانی می‌شود. بنابراین اگر وب‌سایت اصلی دارید، سایت تجارت الکترونیکی شما از نظر فنی جدا از آن است. می‌توانید از طریق وب‌سایت معمولی خود که با وردپرس، دروپال ، Wix و غیره ساخته شده است به حساب Shopify خود پیوند دهید، مگر اینکه وب‌سایت اصلی شما دارای یک افزونه ادغام Shopify باشد.

این ویژگی‌ها شامل محصولات نامحدود، پهنای باند نامحدود، تجزیه و تحلیل تخلفات، کدهای تخفیف، گزارش‌ها و موارد دیگر است. از مزایای اصلی Shopify این است که شما برای راه‌اندازی فروشگاه به توسعه دهنده‌ای احتیاج ندارید و همه چیزها در قسمت بکند، قبل از هنگام اشتراک برای شما تنظیم شده‌اند. نکته منفی این است که شما به اندازه ووکامرس بر روی فروشگاه خود کنترل و انعطاف ندارید.

  •  :Shopify Plusهمان شاپی‌فای است، اما با سطح بالاتر سفارشی سازی، حساب‌های پرسنلی بیشتر، و گزینه‌های تجارت الکترونیکی به صورت بین‌المللی؛ همچنین پشیبانی بهتری دارد. با این حال، همه اینها به وضوح با هزینه اشتراک بالا همراه است، و هنوز هم به اندازه ووکامرس قابلیت انعطاف و توانایی‌های سفارشی سازی را ندارد.

 

  • Wix: Wix در واقع دارای پسوند Shopify است که بسیار کاربر پسند است. برای استفاده از آن باید حساب Wix خود را ارتقا دهید و در Shopify مشترک شوید.

 

  • فروشگاه آنلاین GoDaddy: فروشگاه آنلاین GoDaddy دارای پلتفرم تجارت الکترونیکی نسبتاً جدید است که راه‌اندازی و استفاده نسبتاً آسان است. دانش فنی بسیار کمی برای راه‌اندازی فروشگاه‌تان با فروشگاه‌ها آنلاین GoDaddyوجود دارد. الگوها ساده و تمیز و تا حدی قابل تنظیم هستند. دارای ویژگی‌های شامل ابزارهای بازاریابی و seo، یکپارچگی رسانه‌های اجتماعی، رزرو قرار ملاقات، امنیت ssl، بارگذاری صفحه سریع و ... است.

 

  1. یک رابط کاربری وب‌سایت، جالب، به یاد ماندنی و جذاب ایجاد کنید

طراحی سایت اختصاصی

 

مطمئن شوید که رابط وب‌سایت کسب‌وکارتان تاثیر مثبتی بر روی نتایج می‌گذارد. شما می‌توانید این کار را با اجرای پیشنهادهای زیر انجام دهید:

  • از فونت‌های گرافیکی و فونت‌های ساده استفاده کنید.
  • دقت کنید که عکس‌ها و گرافیک شما فشرده باشد تا برای بارگذاری سریع بهینه شود. اگر وب‌سایت شما کند است، موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه شما را جریمه خواهند کرد.
  • تحقیق در مورد چگونگی طراحی و بهینه کردن وب‌سایت(سئو)
  • درباره مخاطب مورد نظر خود تحقیق کنید تا ببینید چه چیزی از سایت شما می‌خواهند که انجام آن را برای آن‌ها آسان کنید.
  • همیشه در طراحی وب‌سایت خود به طور مداوم روی برند خود تمرکز کنید.
  • طراحی یک سیستم شهودی که به کاربران امکان دسترسی سریع به صفحات را می‌دهد.
  • اطلاعات تماس با دسترسی آسان را منتشر کنید.
  • فراخوان‌های واضح (خصوصاً دکمه های "خرید اکنون") را در آن بگنجانید.
  • صفحاتی ایجاد کنید که برای وب‌سایت های مشاغل کوچک استاندارد باشد، مانند:

خانه، درباره ما، محصولات/خدمات (همراه با توصیف و تصاویر جذاب بصری)، نقشه سایت (برای اهداف SEO)، تیم مدیریت، با ما تماس بگیرید، شرایط استفاده (قرارداد آنلاین حاکم بر نحوه استفاده کاربران از سایت شما)، سیاست حفظ حریم خصوصی، صفحات مربوط به کسب‌وکار خاص شما.

 

  1. وب‌سایت کسب‌وکار کوچک خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

 

طراحی سایت اختصاصی

 

SEO مجموعه ای از اقدامات است که شما برای اطمینان از فهرست بندی موتورهای جستجو و رتبه بندی مناسب وب‌سایت خود و سپس نمایش آن به کاربران موتور جستجو، برای وب‌سایت خود اعمال می‌کنید. هنگامی که وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو "شناسایی" می‌شود، با وب‌سایت‌هایی که محتوای مشابه دارند رقابت می‌کند. هرچه طراحی و محتوای وب‌سایت شما بهتر باشد، سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو بالاتر می‌رود.

SEO به طور عمده شامل اقدامات زیر است:

  • تحقیق و اجرای کلید واژه.
  • کدهای بهینه برای وب‌سایت.
  • سرعت بارگیری سریع وب‌سایت.
  • ایمن بودن و نصب گواهی SSL :SSL یک فناوری امنیتی استاندارد است که اطمینان می‌دهد داده‌های منتقل شده بین سرورهای وب و مرورگرها خصوصی باقی بمانند.
  • داشتن یک سایت مناسب برای موبایل.
  • وجود بک‌لینک با کیفیت بالا (لینک به وب‌سایت های خارجی با محتوای مرتبط).
  • داشتن بسیاری از نظرات مثبت آنلاین (Google ، Yelp ، Facebook ، و غیره).
  • با استفاده از پیوندهای داخلی در سراسر سایت خود، افراد را برای کلیککردن و خواندن در سایت خود نگه‌دارید.
  • از شبکه‌های اجتماعی خود برای لینک دادن به سایت خود استفاده کنید.(LinkedIn ، Twitter ، Facebook ، Pinterest و غیره)

SEO یک فرایند مداوم و فوق العاده مهم است که می تواند به معنای تفاوت بین نمایش در صفحه اول صفحات نتایج موتور جستجو باشد. (در نتیجه مقدار زیادی بازدید رایگان به وب‌سایت شما) یا صفحه 300 (در نتیجه عدم مراجعه کاربر به سایت).

 

  1. به طور منظم محتوای با کیفیت ایجاد و منتشر کنید

طراحی سایت اختصاصی

کمیت و تازه بودن محتوا برای موتورهای جستجو مهم است، بنابراین شما باید برنامه‌ای برای انتشار مقالات با کیفیت و یا پست های وبلاگ در سایت خود و سایت‌های خارجی که به سایت شما پیوند دارند، تهیه کنید. اگر می خواهید در نتایج موتور جستجو رتبه بالایی داشته باشید و افراد را تشویق کنید که بارها و بارها به سایت شما بازگردند، باید وب‌سایت خود را با محتوای جدید و مرتبط، مرتب به روز کنید.

علاوه بر محتوای صفحه استاتیک و مقالات، یک فرم عالی از محتوای ارسال شده در وب‌سایت شما ، نظرات کاربران و مشتریان شما است. درخواست نظرسنجی از مشتریان و انتشار آن‌ها در وب‌سایت‌تان راهی عالی برای ارسال محتوای تازه و با کیفیت در سایت شما است که باعث جذابیت بیشتر تجارت کوچک شما می‌شود.

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما از لحنی متناسب با برندتان استفاده می‌کند که مردم از خواندن آن لذت خواهند برد.

 

 

  1. ابزارهای مدیریت وب‌سایت را نصب کنید

طراحی سایت اختصاصی

با نصب گوگل‌آنالیتیکس، سرچ‌کنسول گوگل تگ‌منیجر و ... از داده های مهم استفاده کنید تا به شما در تحلیل میزان بازدید و عملکرد سایت کمک کند.

از این ابزارها می توان برای ردیابی انواع زیر اطلاعات استفاده کرد:

  • بازدیدکنندگان روزانه، هفتگی و ماهانه از سایت شما
  • تعداد بازدیدها در هر صفحه از سایت شما
  • "نرخ پرش"، درصدی از کاربران که فقط به یک صفحه از وب‌سایت شما می‌آیند  و از آنجا خارج می شوند (الگوریتم‌های گوگل رتبه بالاتری را به وب‌سایت‌هایی می‌دهند که نرخ پرش کم دارند؛ بر اساس این نظریه که بازدید کنندگان زمان بیشتری را در سایت می گذرانند و ارزش آن را پیدا کنید.)
  • میانگین زمانی که بازدیدکنندگان در سایت می‌گذرانند.
  • خطاهای خزش گوگل در سایت شما (خطاهایی که موتورهای جستجو در هنگام خزیدن از محتوایتان در سایت شما پیدا کردند).
  • پیوندهای شکسته شده در سایت
  • کلمات کلیدی که کاربران را به سمت وب‌سایت شما سوق می‌دهد.
  • بک‌لینک‌های وب‌سایت شما
  • زمان بارگیری صفحه وب
  • و سایر اطلاعاتی که می تواند به شما در بهبود SEO کمک کند.

 

  1. اجرای برنامه‌ای برای نگهداری وب‌سایت

نباید وب‌سایتی ایجاد کرد و اجازه داد کهنه شود. برای داشتن یک وب‌سایت موفق که دارای رتبه خوبی در موتورهای جستجو باشد و هک نشود، باید از نگهداری صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

در اینجا چند نکته برای ایجاد یک برنامه نگهداری وب‌سایت مشاغل کوچک آورده شده است:

 

  • حداقل هر ماه یک بار داده های وبمستر تولز را بررسی کنید تا هرگونه خطای حیاتی را در زمان واقعی برای شما ایمیل کند.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود از داده‌های ترافیک استفاده کنید تا بتوانید بهتر به مخاطبین خود دسترسی پیدا کنید.

برای بهینه سازی و رفع هشدارها و خطاها از داده‌های عملکرد استفاده کنید.

  • اطمینان حاصل کنید که تمام نرم افزارها همیشه به روز هستند.
  • اسکن های امنیتی را اجرا کنید تا بدانید وب‌سایت شما از بدافزارها پاک است و هک نشده است.
  • برای بررسی اینکه تغییرات خاصی در وب‌سایت شما به عملکرد کمک می کند یا خیر، از A/Bتست استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر کالایی را می فروشید، ممکن است دو نسخه از یک صفحه فرود خاص با تصاویر و متن های مختلف داشته باشید.A/B تست به شما امکان می‌دهد ببینید کدام نسخه دارای نرخ تبدیل بالاتری است.
  • روش‌های دائمی و موثر برای بازاریابی کسب‌و کار آنلاین خود بیابید.
  • به کاربران وب‌سایت خود اجازه دهید در مورد سایت شما نظرات خود را ارائه دهند.
  • رقبای خود را از زمان به زمان بررسی کنید تا ببینید آن‌ها با حضور آنلاین خود چه می‌کنند و ببینید آن‌ها چه کاری می‌توانند برای شما انجام دهند.
  • حداقل از یک بار در روز و حداقل از 10 روز قبل مطمئن شوید که از وب‌سایت‌تان به چندین روش پشتیبان تهیه شده است.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که بعد از خواندن این مقاله می توانید بگویید، ایجاد یک وب‌سایت عالی برای کسب‌وکار کوچک ممکن است به همان سادگی که فکر می‌کردید نباشد. با این حال، اگر مراحل ذکر شده در این مقاله را دنبال کنید، تجارت کوچک شما شانس بسیار خوبی برای موفقیت در بازار آنلاین خواهد داشت.