sms marketing / بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی یا اس­ ام ­اس مارکتینگ (sms marketing ) استراتژی مبتنی بر ارسال پیام کوتاه به مخاطبانی که به محصولات  شما و یا خدماتی که ارائه می­کنید علاقه مند هستند ، در مقیاس گسترده است . بازاریابی پیامکی برای انواع مشاغل کارآمد است زیرا به شما کمک می کند در مدت زمان کوتاهی به اهداف مختلفی برسید.  

از جمله دلایلی که بازاریابان ، بازاریابی پیامکی را ضروری می دانند این است که به سختی می توانید نقاط ضعفی را در این روش پیدا کنید .

چرا بازاریابی پیامکی رو انتخاب کنیم ؟

  • دامنه جهانی :

از آنجا که پنج میلیارد نفر از طریق تلفن همراه ارتباط دارند ، بازاریابی پیامکی فرصت های گسترده ای را برای ارتباط با مخاطبان فراهم می کند که فقط با خلاقیت و اندازه لیست شماره تلفن محدود می شود.

  • سطح بالایی از تعامل :

مردم ، تلفن های همراه را 80 بار در روز چک می کنند . به همین دلیل ، فعالیت های بازاریابی پیامکی نرخ باز قابل توجهی را نشان می دهد.

  • فرصت های متعدد برای استفاده :

 مشاغل از بازاریابی پیامکی برای تبلیغات ، هشدارها ، اعلان ها ، یادآوری ها ، تأیید رمز ورود ، مسابقات ، اخبار ، اطلاعات محصول و ... استفاده می کنند.

  • متناسب با تجارت در هر اندازه:

 شرکت های عظیمی مانند بانک ها ، آژانس های مسافرتی ، شرکت های هواپیمایی ، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و

غیره ، از بازاریابی پیامکی به عنوان ابزاری برای دسترسی به توده مردم بهره می برند. در عین حال ، یک تجارت کوچک نیز می­تواند از آن برای مخاطبان محلی با اهداف دقیق تر در مقیاس کوچکتر استفاده کند.

  • تماس فوری با کاربران :

 به طور معمول ، یک تحویل پیام کوتاه 3-6 ثانیه طول می کشد . سرعت ، یک عامل اساسی در کارایی بازاریابی پیامکی است.

  • بدون بازگشت :

بر خلاف بازاریابی از طریق ایمیل ، در طی مبارزات بازاریابی پیامکی هیچ بازگشتی وجود ندارد. حتی اگر دستگاه تلفن همراه خارج از محدوده یا خاموش باشد ، پس از اتصال دوباره تلفن به شبکه تلفن همراه ، پیامک به کاربران می رسد .

  • عملکرد مطلوب :

در ترکیب با کانال های دیگر بهترین عملکرد را دارد. بازاریابی پیامکی همراه با بازاریابی از طریق ایمیل و اعلان های فشار وب است. بازاریابان باهوش ترکیبی از این کانالها را برای رسیدن به اهداف خود ایجاد می کنند و گاهی اوقات آنها پیامهای خود را برای ارسال مجدد پیام الکترونیکی ارسال نمی کنند.

 

آیا بازاریابی پیامکی با تبلیغات پیامکی یکسان است ؟

همانطور که در ایمیل مارکتینگ تفاوت بین تبلیغات ایمیلی و ایمیل مارکتینگ را بررسی کردیم ، در این روش هم این قیاس را انجام می­ دهیم . به دلیل تشابه اسمی و جزئیاتی که هر روش در خود دارد بسیاری از افراد این دو روش بازاریابی یعنی بازاریابی پیامکی و تبلیغات پیامکی را ممکن است باهم اشتباه بگیرند یا تفاوت آنها را به طور واضح ندانند .

تبلیغات پیامکی در واقع ارسال حجم انبوهی از پیام تبلیغاتی به افرادی است که نمی ­دانید آیا به خدمات و محصولات شما علاقه ­مند هستند یا خیر . در این صورت نمی­ دانید که آیا هدف گذاری و هزینه ­ای که پرداخت کرده­اید به مخاطبان درستی رسیده است یا نه . اما بازاریابی پیامکی تفاوت پررنگی با این روش دارد .

بازاریابی پیامکی در واقع ارسال پیامی است که هوشمندانه طراحی شده و به دست کسانی می­رسد که آنها با خواست و میل خود در خبرنامه یا لیست پیامکی شما عضو شده­اند . آنها با میل خود پیام های شما رو دریافت کرده و از اطلاعاتی که در اختیار آنها می گذارید کمال استفاده را می برند . ارتباط و تعامل موثر شما با این گروه موجب می­ شود تا مشتریان و مخاطبان وفادار کسب ­وکار خود را از دست ندهید و حتی این لیست را گسترش دهید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک بازاریابی پیامکی موفق چه مزایایی برای کسب ­وکار ما دارد ؟

  • کم هزینه و اثربخش

ارسال یک پیامک به مشتری ، هزینه کمی دارد . و هنگامی که این پیام به تعداد زیادی از افراد فرستاده می­شود هزینه آن کاملا مقرون به صرفه در می­آید . همچنین این روش نسبت به سایر روش های تبلیغاتی مانند گوگل ادز ، تبلیغات کلیکی و ... اقتصادی ترین روش ممکن است .

  • سازگار با موبایل

کاربران در روز ده ها بار موبایل خود را چک می­کنند و ساعت ها فعالیت های خود را از طریق موبایل انجام می­دهند . حدود 80% درصد ترافیک موتور جستجوی گوگل نیز به کاربران موبایلی اختصاص دارد . طبق این آمار که حضور فعال کاربران در فضای اینترنت را تایید می­کند ، این تعداد بی­شمار کاربران در بستر آنلاین دوست دارند تا خدماتی که دریافت می­کنند هم به صورت آنلاین در لحظه و بدون محدودیت باشد . بازاریابی پیامکی در کنار دیگر ابزار ها مانند وب­سایت­ها و اپلیکیشن­ها این ارتباط را فراهم می­کند .

  • دسترسی به طیف گسترده ­ای از مردم

از آنجایی که بیشتر مردم از تلفن های هوشمند استفاده می­کنند این روش طیف گسترده­ای از مردم را پوشش می­دهد . مزیت دیگر این روش این است که به جای تمرکز بر روی یک استراتژی بازاریابی که ممکن است فقط شما را به یک گروه از جمعیت برساند ، با بازاریابی پیامکی می­توانید دسته های متنوع از گروه های هدف مخاطب برند خود بسازید .

  • سازگار با سایر روش ­های بازاریابی

بازاریابی پیامکی را می­ توانید در کنار سایر استراتژی و کانال ­های تبلیغاتی استفاده کنید . این نوع بازاریابی می­ تواند راهی سریع و آسان برای جلب توجه مخاطبان برند شما به پیامی که به اشتراک می­ گذارید باشد .

  • ارسال و دریافت سریع

این روش معطلی و زمان انتظار ندارد و بلافاصله بعد از ارسال پیام توسط شما ، مشتریان آن را دریافت خواهند کرد . این دسترسی آسان و سریع به مخاطبان و پیچیده نبودن پروسه در ارسال پیام ها ، خبرها ، تخفیفات و ... در مواقعی که زمان کوتاه است به کمک ،  کسبوکار ها می ­آید.

 

  • عدم اتلاف منابع

شما وقتی پیامی را برای کاربری ارسال می­ کند دیگر دغدغه این را ندارید که آیا پیام به دست کاربر رسید یا نه . زیرا حتی اگر کاربر در دسترس نباشد ، تلفن همراه وی خاموش باشد یا هر دلیل دیگر ، پس از آنکه در دسترس قرار گرفت پیام شما را دریافت خواهد کرد . با این مزیت دیگر هیچ پیامکی بازگشت نمی­ خورد و شما بهترین استفاده را از بودجه و منبع خود انجام می دهید .

  • امکان شخصی ­سازی پیامک

در بازاریابی پیامکی مشابه بازاریابی ایمیلی شما می ­توانید جامعه هدف برند خود را دسته بندی کرده و از آنجایی که این عامل یک مزیت و تفاوت مهم نسبت به تبلیغات ایمیلی است ، می­توانید پیامی با محتوا و امکانات متفاوت را برای هر گروه به اشتراک بگذارید . استراتژی مناسب بازاریابی شما برای ایجاد این دسته ­بندی ها و محتوایی که قصد اشتراک­گذاری آن را دارید عامل کلیدی است که تا حد بسیار زیادی تاثیرگذاری بازاریابی پیامکی­ تان به آن بستگی دارد .

 

 

راز داشتن یک بازاریابی پیامکی موفق چیست ؟

  • هرچه پیام مختصر و مفید­تر باشد ، بازاریابی پیامکی ما جذاب­تر و تاثیرگذار تر خواهد بود  .

  • برای افزایش اعتماد بین مشتری و برند ، پیام هایی که مشتری به آنها علاقه و  نیاز دارد را  ارسال کنید .

  • با روش­هایی که منجر به تبادل اطلاعات با مشتری و نظرسنجی از او می­شود ؛ از خواسته او آگاه شده و در جهت رفع آن تلاش کنید .

  • با کسب اجازه از مشتری برای ارسال پیامک به او ، ضمن رعایت حریم شخصی افراد حس مطلوبی را در مشتری ایجاد کرده و همچنین از ارسال پیام­های بیهوده و بی­ثمر جلوگیری می­کنید .

  • جامعه هدف خود را هدفمندانه انتخاب کرده و مخاطب برندتان را طبق معیار های اصولی دسته بندی­ کنید .

  • بازاریابی پیامکی خود را در زمان و شرایط مناسب انجام دهید . با این کار نه نارضایتی و مزاحمتی ایجاد کرده و نه بیهوده منابع خود را مصرف می­ کنید .

  • نتایج کسب­شده را اندازه­گیری کرده و از دلایل شکست یا موفقیت خود درس بگیرید تا برای استراتژی های بعدی از آنها استفاده کنید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازاریابی پیامکی همانند بازاریابی ایمیلی بخشی از استراتژی کسب­وکار شما خواهد بود که وقتی اصولی و منطق با برترین شاخص ­ها و روش ­ها انجام پذیرد ، آورده های بسیار مطلوبی مانند سوددهی بیشتر ، افزایش اعتبار برند و ارتقا سطح کسب­ وکار شما و ... را خواهد داشت .

خدمات دیجیتال مارکتینگ کسب وکار خود را در ناهیرا با متخصصین مارکتینگ تجربه کنید .

جهت دریافت مشاوره اختصاصی برای تعیین استراتژی بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیلی کسب ­وکار خود با ما در ارتباط باشید .