چند نکته مهم در مورد SEO برای فروشگاه های تجارت الکترونیک

اگر شما هم وب سایتی شخصی یا کاری دارید و از میزان سرچی که در لحظه توسط کاربران اینترنت در موتورهای جستجو انجام می شود آگاه هستید ، پس از اهمیت سئو کردن سایت نیز به خوبی اطلاع دارید . این روز ها با افزایش چشمگیر استفاده کابران از موتورهای جستجو ، کابران نیاز های خود را توسط گوگل رفع می کنند . اطلاعات به دست می آورند ، فایل های مختلفی دانلود می کنند ، خرید می کنند ، نوبتی را رزرو می کنند و کارهایی از این قبیل ...

در این مقاله ، ما قصد داریم تا در رابطه با این موضوع صحبت کنیم که چگونه وب سایت ها می توانند با درک و بهینهسازی عناصری که در سئو تاثیر زیادی دارند ، رتبه های بالاتر و بازدید بالاتر و سود بیشتر را برای خود کنند .

ابتدا به این نکته اشاره کنیم که اگر شما هم می خواهید در جستجوی Google رتبه بالاتری داشته باشید ، یادتان نرود که تمرکز روی عملکرد کلی وب سایت بسیار مهم است. راز مهمی که در این بخش پنهان است ، این است که جنبه های فنی سئو مانند سرعت سایت ، جنبه های مختلف سایت و فیلترها نقش مهمی در عملکرد سایت شما دارند .

در فرآیند سئو یک سایت همراه با بازاریابی محتوا و اقداماتی که در جهت لینک سازی و ... صورت می گیرد ، ضروری است که برای وب سایت تان جنبه های فنی سئو را برای رتبه بندی بالاتر و افزایش بازدید در نظر بگیرید .

در اینجا 6 عنصر فنی SEO صفحه مهم وجود دارد که می تواند فروش بیشتری ایجاد کند و تبدیل را بهبود بخشد.

ساختار صفحه دسته:

از آنجا که صفحات اصلی امکان تبدیل شدن به صفحات با اقتدار بالا را دارند ، بهترین روش این است که  یک ساختار سلسله مراتبی برای سایت خود در نظر بگیرید ، البته توجه کنید که  بیش از سه سطح نباشد . معنی این امر این است که ساختار توسط صفحات دسته بندی تعریف می شود ، سپس زیر گروه ها و در آخر صفحات محصول در پایین تعریف می شوند . این روش حالت مطلوبی است که به سایت شما ساختار می دهد و کاربر به راحتی می تواند در صفحات شما گردش کند و نیاز خود را برطرف سازد .

دسته بندی URL صفحات :

URL های دسته بندی شما باید دقیقاً آنچه که در مورد صفحه وب است را بدون هیچ گونه اطلاعات اضافی توصیف کنند . در این روش یک قالب استاندارد را می توان به عنوان www.example.com/category-name توصیف کرد . به عنوان مثال ، اگر شما کالاهای ارگانیک را می فروشید که صبحانه یکی از این دسته ها است ، URL می تواند www.example.com/breakfast باشد . در این دسته بندی ها از آوردن کلمات اضافی و حروف بی ربط جلوگیری کنید .

عناوین دسته ها :

عناوین دسته ها فرصتی عالی برای آگاهی دادن به خزنده های وب مانند Google در مورد صفحه و محتوای آن است . عناوین خوب نتیجه تحقیقات کلمات کلیدی قوی است . و این موضوع تضمین کننده موفقیت استراتژی اصولی سئو شماست .  استفاده از کلمات کلیدی برتر مورد استفاده مخاطبان هدف در جستجوی جستجو به شما کمک می کند عناوین بهینه شده را به دست آورید . همیشه عناوین خود را با این کلمات کلیدی شروع کنید و در صورت لزوم نام تجاری کسب و کار خود را تا انتها اضافه کنید .

توصیف متا دسته ، برچسب های H1 و محتوا :

توضیحات دسته ای در قسمت توضیحات متا اضافه می شود . محتوای اضافه شده در اینجا پتانسیل دارد که در نتایج موتور جستجو همراه با برچسب عنوان ظاهر شود و می تواند به افزایش نرخ کلیک (CTR) کمک کند . توصیفاتی با کیفیت بالا ، مختصر و منحصر به فرد بنویسید که بتواند ضمن ترکیب کلمات کلیدی با اهمیت بالا ، محصول و پیشنهادهای شما را خلاصه کند . برچسب های H1 مشابه برچسب های عنوان است که در صفحه دسته شما نشان داده می شوند . آنها باید همراه با کلمات کلیدی برای خوانایی بهینه شده و توصیف کننده گروه باشند. جنبه دیگر محتوا است ، در حالی که صفحات دسته بندی باید در درجه اول بر روی محصولات متمرکز شوند ، افزودن چند خط محتوای بهینه شده با پیوندهای داخلی مرتبط می تواند سئو سایت شما را تقویت کند .

برچسب های تصویر:

نام پرونده ها و متن متناوب برای تصاویر ، Google و سایر خزنده های موتور جستجو را درباره محتوای تصاویر شما آگاه می کنند. تغییر نام پرونده از حالت پیش فرض به نام غنی از کلمات کلیدی با توصیف بیشتر ، به موتورهای جستجو کمک می کند تا تصویر شما را درک کرده و به سئو سایت شما ارزش افزوده دهند. قسمت Alt-tags یکی دیگر از فرصت های رتبه بندی است که کلمات کلیدی را با تصاویر مرتبط می کند . می توانید قسمت alt-tag را با یک توضیح کوتاه غنی از کلمات کلیدی در تصویر پر کنید .

سرعت وب سایت :

افزایش گسترده بازدید یا معاملات می تواند برای عملکرد کلی وب سایت شما چالش برانگیز باشد . یک مطالعه توسط گوگل نشان داد که نرخ پرش به ازای هر ثانیه که وب سایت شما زمان میبرد تا بارگیری کند ، به طور چشمگیری افزایش می یابد و فقط بهبود یک بار در زمان بارگیری ، فروش شما را تا 7 درصد افزایش می دهد .

برخی از اقداماتی که می توانید برای افزایش سرعت وب سایت خود انجام دهید :

از CDN استفاده کنید .

از یک سرویس میزبانی مطمئن و سریع استفاده کنید .

محدود کردن اندازه صفحه ، یعنی تمام مطالب موجود در صفحات خود را مرور کرده و اسکریپت ها یا افزونه های استفاده نشده را حذف کنید.

کاهش هدایت ها و پیوندهای خراب : برای صفحاتی که به طور موقت پایین آمده اند یا برای همیشه تغییر مکان داده اند ، به بازدید کننده خطای 301 یا 302 نشان داده می شود. کاری که این کار انجام می دهد این است که یک لایه دیگر به سفر کاربر شما می افزاید ، همچنین به طور موثر باعث افزایش زمان بارگذاری می شود. در چنین سناریویی که کاربر به صفحه دسته دیگری هدایت می شود ، از هدایت ها استفاده کنید.

استفاده از بارگذاری تنبل : همچنین به عنوان بارگذاری درخواستی شناخته می شود ، این یک اسکریپت بسیار محبوب است که فقط برای بارگیری بخش مورد نیاز استفاده می شود و باقی مانده را تا زمانی که مورد نیاز کاربر باشد تأخیر می اندازد. این به ویژه هنگامی که با تصاویر استفاده می شود بسیار مفید است.

فیلترها و وجوه : اگر در صفحه دسته خود انبوهی از محصولات را دارید ، افزودن فیلترها و وجوه به کاربران کمک می کند تا انتخاب خود را کاهش دهند و در کمترین زمان ممکن محصولات مورد نظر را پیدا کنند . این قابلیت به کاربران این امکان را می دهد تا بدون اینکه احساس خستگی یا کلافگی کنند به خواسته خود رسیده و درگیر موضوعات فرعی نشوند و نرخ بانس دیت پایین بماند. فیلترها از ویژگی های اولیه از پیش تعیین شده استفاده می کنند که می توانند محصولات را با یک معیار واحد حذف کنند در حالی که جنبه ها با استفاده از چندین ویژگی به کاهش نتایج جستجو کمک می کنند .

به عنوان مثال ، در  www.digikala.comگزینه نمایش محصولات مورد نظر با درجه بندی خاص مشتری یا دامنه قیمت تحت فیلتر قرار می گیرد زیرا در اینجا می توانید فقط یک طیف از قیمت محصول و یا معیارهای درجه بندی تعریف شده را انتخاب کنید . قابلیت گزینه انتخاب چند برند یا مشخصات در یک گروه محصول همان چیزی است که به آن جنبه های جستجو می گویند .

وجوه پویا هستند و با رفتار جستجو تغییر می کنند . تجزیه و تحلیل منظم کلمات کلیدی که صفحات وب شما برای آنها رتبه بندی می کنند ، شناسایی محصولات پرفروش و استفاده از پرونده ورود به سیستم برای درک آنچه مشتریان در وب سایت شما جستجو می کنند و تعیین جنبه های مناسب برای هر صفحه دسته ، مهم است . با رعایت این نکات به رتبه های برتر حوزه کاری خود و کلمات کلیدی مد نظر خواهید رسید .

اگر قصد دارید تا مشکلات سئویی وب سایت خود را شناسایی کرده و در جهت رفع آنها تلاش کنید ، یا آمار و ارقام وب سایت خود را چک کرده و استراتژی مطلوبی جهت افزایش رتبه و بازدید سایت تدوین کنید کافی است تا در قسمت درخواست مشاوره برای ما ایمیل خود را بگذارید . مشاورین ما در ناهیرا در اولین فرصت با شما تماس گرفته و شما را در این مسیر همراهی می کنند .