نکاتی برای تعامل بیشتر و نتایج بهتر در شبکه های اجتماعی

دوستی مهم است . برخی از دوستی ها طولانی مدت هستند و برخی تازه شروع می شوند ، اما این مواردی هستند که باعث می شوند ما به عنوان یک انسان ارتباط برقرار کنیم . حضور کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی با داشتن این نوع دوستی ها تفاوتی ندارد . شما باید بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را پیش ببرید تا "دوستان" خود را پرورش داده و رابطه دو سویه تعاملی ای را با  آنها ایجاد کنید .

شما در شبکه های اجتماعی با مشتریان فعلی که از قبل رابطه خوبی با آنها دارید ، مشتریان جدید یا کسانی که به نوعی "تغییر کاربری" داده اند، مخاطبانی که شما را تازه کشف کرده اند و یا حتی افرادی از مخاطبان آینده که شما نمی دانید وجود دارند و آنها هم هنوز شما را "کشف" نکرده اند می توانید رابطه برقرار کنید و بیشتر دیده شوید .

بنابراین در اینجا 4 قانون دوستی آورده شده است که می تواند بازاریابی محتوای شما را هدایت کند و به شما در یافتن مشتریان آینده کمک کند .

  1. دوستان خود را هوشمندانه انتخاب کنید

بخشی از انتخاب عاقلانه دوستان ، معاشرت در مکان های مناسب است ، بنابراین شما با افرادی که با آنها سازگار هستید در مکان هایی که موردعلاقه تان است دیدار می کنید و همینطور این فرصت رویارویی در شبکه های اجتماعی هم است . این انتخاب به شما فرصت این را نیز می دهد که با افراد بیشتری آشنا شده و دایره دوستانتان را گسترش دهید .

شما باید فضای قالب در هر کانال اجتماعی را درک کنید ، بنابراین فقط می توانید کانالهایی را انتخاب کنید که به نتیجه برسند و برای شما منجر به اتلاف وقت و هزینه نشوند . پرش به هر پلتفرم جدیدی که ممکن است به وجود بیاید یک اشتباه بزرگ است و مشابه از این شاخه به آن شاخه پریدن در دنیای واقعی است . حضور شما در همه شبکه های اجتماعی گسترده خواهد بود اما نکته مهم این است که عمیق نیستید ، و مخاطبان و دنبال کنندگان خاص خود را نخواهید داشت ، همچنین از یاد نبرید که تاثیرگذاری پیام شما بر روی مخاطبان در هر شبکه اجتماعی نیز کم خواهد شد .

پرورش یک کمپین بازاریابی بامخاطب به زمان نیاز دارد . شما باید مقدمه ای ارائه دهید ، طی ماه ها فعالیت مستمر و پررنگ به آرامی یکدیگر را بشناسید و وقت زیادی برای تعاملات داشته باشید . طی این روند اعتماد میان مخاطبان و دنبال کنندگان تان و شما به دست می آید . و این همان نکته کلیدی است که برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی و یا اجرای کمپین های بازاریابی اینفلوئنسری به آنها نیاز داریم

از یاد نبرید که وقتی این رابطه میان شما و مخاطبانتان برقرار شد ، شما باید به پرورش آن رابطه ادامه دهید تا مخاطب شما را فراموش نكند . آنها باید در "دوستی" شما ارزش ببینند ، باید اغلب شما را ببینند و از "معاشرت" شما آنقدر لذت ببرند كه ارزش خود را با دوستان دیگر به اشتراک بگذارند و شما را به یکدیگر معرفی کنند .

 با صرف زمان و انرژی در طول این مسیر ، کم کم افراد مهم دیگر شما را به عنوان "رهبر" می بینند و می خواهند با شما معاشرت کنند . این موضوع باعث می شود تا بیش از پیش در ذهن مخاطب بر ارزش شما افزوده شود و بتوانید کارهای بزرگ تر ، کمپین های بازاریابی معروف تر و اقدامات مهم تری را رقم بزنید .

نحوه انتخاب : مشتری شما کیست؟ شما چه اطلاعاتی را در رابطه با آنها دارید ؟ همه ما می دانیم که آنها فقط یک گروه سنی یا جنسیتی نیستند . شما باید خیلی عمیق تر تحلیل کنید و شخصیت شخصی مشتری معمولی خود را توسعه دهید و از آنها شناخت بیشتری را کسب کنید . برای این کار ، به مشتری خود یک نام فرضی بدهید ، و به بسیاری از سوالات  مربوط به او که می توانید در ذهن خود پیش بینی کنید ، پاسخ دهید . اگر مطمئن نیستید که شخصیتی که در ذهن تان پرورش داده اید دقیق نیست یا به واقعیت نزدیک نیست ، برای رفع این مشکل الگوهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید .

  1. جذب و هدایت دوستان جدید خود

شما می خواهید برای مخاطبان و دنبال کنندگان خود ارزش داشته باشید . برای انجام این کار ، شما فقط نمی توانید یک محتوا شگفت انگیز تولید کنید . شما باید با آن حفاری کنید .

سبک خود را توسعه دهید . آیا شما "خاص هستید؟" آیا می توانید از طنز استفاده کنید؟ آیا می توانید معمولی باشید؟ آیا می توانید به راحتی مطالب را بیان کنید؟ واقعاً بازاریابان متخصص می توانند همه این کارها را انجام دهند . شما باید تعادل خوبی بین همه محتواهایی که به اشتراک می گذارید پیدا کنید . شناختن دیگران برای اینکه متوجه شوید که آنها چگونه دوست دارند با شما مشارکت کنند مهم است . شما همچنین باید دیپلماتیک باشید و در بعضی مواقع بحث های داغ را "داوری" کنید بدون اینکه کسی را رنجانید . همه اینها یک دستورالعمل طولانی است اما نتایجی که کسب می کند نشان می دهد که ارزش این کار را دارد .

خوب بنویسید !  این بدان معنی نیست که شما مطلبی را منتشر کنید که استاد انگلیسی دانشگاه شما آن را دوست دارد و باید همه اصول نوشتاری را رعایت کنید یا مطالب از سطح علمی و اطلاعاتی بالایی برخوردار باشند .  بلکه این بدان معنی است که شما از گرامر و هجی مناسب استفاده می کنید و سبک و واژگان خود را با سبک مخطابان خود تطبیق می دهید .

همچنین برای یک فردی که قصد دارد تا در شبکه های اجتماعی فعال باشد لازم است تا در مورد ویژگی های جدید سیستم عامل های رسانه های اجتماعی که استفاده می کند به روز باشد . بتواند از آنها استفاده کند و همچنین آن را به دیگران معرفی کند . این به روز بودن شما نشان دهنده اعتبار و پیگیری شما برای تولید محتوای باکیفیت است که بسیار هم مورد استقبال واقع می شود . همه این به روزرسانی ها پیامدهایی برای محتوای شما دارند.

  1. ارتقا دوستی های خود

نحوه دسته بندی مطالب بسیار مهم است نه فقط برای مخاطبان صفحه خود بلکه برای پلتفرمی که استفاده می کنید . می توانید برای هر بستری که استفاده می کنید از یک محتوا استفاده کنید و بسته بندی متفاوتی داشته باشید . در واقع ، این شما هستید که به عنوان تولید کننده محتوا در صفحه تان باید این کار را انجام دهید .

برای اینکه اطلاعات بیشتری را در مورد بازاریابی محتوایی و مواردی که باید رعایت کنید به دست بیارید ، کافی ست مقاله بازاریابی محتوایی وبلاگ مارو مطالعه کنید . همچنین در اینجا برخی از اصول رو که امکان داره شما فراموش کرده باشید رو براتون قرار دادیم :

ابتدا محتوا شگفت انگیز را بسازید : اگر می خواهید مخاطبانتان آن را بخوانند ، آن را به اشتراک بگذارند ، به آن واکنش نشان بدهند یا در نتیجه خواندن آن اقدامی انجام دهند ، محتوای شما باید کاملاً آموزشی ، سرگرم کننده یا الهام بخش باشد .این نکته مهم را از یاد نبرید که آن محتوا را برای هر سیستم عامل تغییر دهید .

 در اینجا فقط چند ایده وجود دارد:

به طور مثال برای توییتر شما فقط می توانید یک تیزر با لینک قرار دهید . درست است که از نظر سبک محتوا کمی محدود هستید اما می توانید خلاق باشید . چند عنوان مختلف را می توانید برای یک محتوای یکسان در نظر بگیرید را می توانید چندین بار در روز با چندین عنوان مختلف جذاب در توییتر به بازار عرضه کنید . و برای آسان تر کردن کار خود ، انتشار آن را از طریق ابزارهایی که این کار را می کنند انجام دهید . با استفاده از اینستاگرام یک تصویر و چند تیزر یا نقل قول عالی ارسال کنید و پیوند را در عنوان خود قرار دهید . مکالمه را با یک سوال در استوری شروع کنید و سپس در پاسخ دادن به آن برای تولید محتوا شرکت کنید .

اینها تنها مثال هایی ساده برای توییتر و اینستاگرام بود اما از یاد نبرید که محتوای خود را در قالب های متفاوت با کمی خلاقیت می توانید به هزاران محتوای جذاب تبدیل کرده و منتشر کنید . با محتوای خود یک ویدیو بسازید . آن را به یک اینفوگرافیک برای Pinterest تبدیل کنید . یک مقاله عالی در وبلاگ خود با تصاویر بسیار زیاد داشته باشید .

و در پایان همواره تلاش کنید تا در زمان مشخص با مخاطبان خود لذت ببرید . به یاد داشته باشید ، رسانه های اجتماعی همه چیز در مورد دوستی و روابط است . در فضای غیررسمی با رعایت اخلاقیات و ارزش ها با مخاطب تان ارتباط ایجاد کنید ، محتوا منتشر کنید و نگران دیده شدن نباشید . مخاطبی که سبک محتوای شما را دوست دارد به صفحه شما باز می گردد و شما را پیدا می کند .

برای انتشار بیشتر محتوای خود گروه هایی را که قبلاً در جایگاه شما قرار دارند ، پیدا کنید ، به آنها بپیوندید و محتوای خود را از طریق آنها تبلیغ کنید. فیس بوک ، گوگل پلاس و لینکدین همه دارای گروه ها یا صفحات طرفداران هستند . همچنین می توانید در مکالمات شرکت کنید و محتوای خود را تبلیغ کنید .

  1. استفاده از تصاویر بصری برای جلب نظر دوستان خود

استفاده از تصاویر در کنار محتوای متنی و صوتی در شبکه های اجتماعی برای جلب نظر مخاطبان روش بسیار موثری است . آمار نشان می دهد که فقط در فیس بوک ، عکس ها 53٪ "لایک" و "اشتراک" بیشتری دارند . و البته بسیاری از سیستم عامل ها تقریباً بصری هستند . تمام محتوای شما باید شامل تصاویر باشد .

عکس ها می توانند حیرت ، الهام ، سرگرمی را فراهم کنند ، اغلب از آنها استفاده کنید و هرچه شخصی تر باشید بهتر . خود ، تیم و مشتریان خود را معرفی کنید.

اینفوگرافیک ها زمانی عالی هستند که بخواهید اطلاعات زیادی را به شکل تصویری بدست آورید به اشتراک بگذارید . همچنین اینفوگرافیک ها برای LinkedIn و پست های وبلاگ شما عالی هستند . اضافه شدن جدیدترین چرخ فلک ها به اینستاگرام به شما امکان می دهد داستان های تصویری عالی بگویید . هرچه از تصاویر بصری بیشتری در روشهای خلاقانه استفاده کنید ، پیروان شما برای تعداد بیشتری بازده و تعداد بیشتری از آنها به اشتراک می گذارند .