اهمیت رسانه های اجتماعی: چرا اجتماعی برای تجارت شما حیاتی است

اگر بازاریاب هستید ، احتمالاً متوجه خواهید شد که فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه دیگران را به خود جلب کنید .

بسیاری از افراد از نمایه رسانه های اجتماعی برند یا کسبوکار شما به عنوان راهی برای ارزیابی میزان درگیری شما با مشتریان استفاده می کنند . این روزها که در صفحات مختلف شبکه های اجتماعی افراد با مخاطبان خود رابطه دوستانه ایجاد می کنند و تعاملی دو سویه دارند ، بستری از تعامل بین فرد تاثیرگذار و مخاطبینش وجود دارد که می تواند اقدامات مختلفی همچون بازاریابی در آن انجام شود .

اما سوال این است که ،  چرا رسانه های اجتماعی برای تجارت شما بسیار مهم هستند؟

همه ما می دانیم که بازاریابی فرآیند انتقال ارزش به مشتریان است . رسانه های اجتماعی ابزاری یا کانالی برای بازاریابی هستند و به برند ها کمک می کند تا سودآوری مالی داشته و ارزش اجتماعی خود را بسازند .

شبکه های اجتماعی فقط به این معنی نیستند که شما با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید ، بلکه به آنها این امکان را  می دهد که با شما ارتباط برقرار کنند. در واقع 73.4٪ از کاربران به دلیل علاقه به محصول یا خدمات از یک برند پیروی می کنند . برای تکرار بیشتر اینکه چرا رسانه های اجتماعی برای تجارت شما بسیار مهم هستند ، بیایید نگاهی به این نکات بیندازیم:

شبکه های اجتماعی آگاهی از برند شما را افزایش می دهند

با داشتن حضور فعال در صفحه شبکه اجتماعی کسبوکار ، اساساً کانالهای خود را برای به اشتراک گذاری محتوای خود افزایش داده اید . این بدان معناست که شما این فرصت را دارید که نه تنها به اشتراک بگذارید بلکه به اشتراک گذاشته شوید . حتی ممکن است این به اشتراک گذاشتن به قدری ادامه دار شود که ویروسی شوید . در حالی که ویروسی بودن قابل پیش بینی نیست ، نکات موجود در این مقاله بازاریابی ویروسی را دنبال کنید تا احتمال ویروسی شدن محتوای شما افزایش یابد .

فقط یک مشتری طول می کشد تا محتوای شما یا صفحه شما را به اشتراک بگذارد تا راهنمایی دریافت کند. با این سهم ، گروه کاملاً جدیدی از افراد این فرصت را دارند که هنگام پیمایش در خبرخوان ، بر روی نام شما کلیک کنند و با کسبوکار شما ، خدمات و محصولاتی که ارائه می کنید و یا حتی داستان و سابقه ای که دارید آشنا شوند .

به علاوه ، شبکه های اجتماعی دسترسی شما را بسیار بیشتر می کنند . حتی اگر وب سایتی دارید و می توانید جستجو کنید ، شبکه های اجتماعی شما پیدا کردن شما را برای مشتریان بسیار آسان می کنند . زیرا با گسترش روزافزون اینترنت و افزوده شدن هزاران کاربر به دنیای آنلاین، هنوز جستجو و سپری کردن وقت در شبکه های اجتماعی برای افراد بسیار راحت تر است تا بخواهند زمان خود را در فضاهایی مثل وبسایت ها و موتور های جستجو سپری کنند .

حتی شما می توانید با زاویه دیگری به این موضوع نگاه کنید .  فکر کنید که یک سایت اجتماعی مانند پسوند شماست . به عنوان مثال ، اگر کسی کسب و کار شما را با نام یا محصول جستجو کند ، ممکن است در جستجوهای مختلف ظاهر شوید ، خواه وب سایت باشد یا صفحه اینستاگرام یا فیسبوک شما. صفحات شبکه های اجتماعی اجتماعی به شما کمک می کنند هنگام جستجو افراد برای نام تجاری شما ، صفحات دارای رتبه برتر را کنترل کرده و این باعث می شود افراد بتوانند شما را راحت تر تشخیص دهند و در نتیجه آگاهی از نام تجاری شما ایجاد شود.

رسانه های اجتماعی رتبه بندی SEO شما را افزایش می دهند

رسانه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند تا قابلیت مشاهده محتوای خود را در نتایج جستجو افزایش دهید . اساساً ، خانه دوم برای محتوای شما فراهم می کنند چون به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی فوق العاده آسان است .

این افزایش اشتراک پذیری به این معنی است که شما شانس خود را برای ایجاد بک لینک با کیفیت افزایش می دهید و این موضوع بدان دلیل است که یافتن محتوای شما بسیار آسان تر است .

مطمئن باشید که از پروفایل های اجتماعی خود برای استفاده کامل خود استفاده می کنید. هشتگ ها ، بهینه سازی نمایه های شما و ایجاد عناوین، کپشن ها و توییت های جذاب می تواند نامزدی شما را سر به فلک بکشد و SEO شما را افزایش دهد. و از آنجا که محتوای شما با سرعت بیشتری پیدا می شود ، آگاهی از نام تجاری شما حتی بیشتر می شود.

رسانه های اجتماعی تعامل با مشتریان را آسان می کند

رسانه های اجتماعی ابزاری است که می توانید برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان از آن استفاده کنید. شما می توانید با اظهار نظر به صورت عمومی و یا خصوصی ارتباط برقرار کنید ، صحبت ، نظرات ، انتقادات و پیشنهادات مخاطبان را شنیده و حتی آنها را دستورکار خود قرار دهید .  

بیشتر اوقات این به نفع شماست. از آنجا که مشتریان در حال حاضر در این سایت ها هستند ، گاهی اوقات چندین بار در روز ، آنها احتمالاً تجربه های خوب و بد خود را با کسب و کار شما در صفحات مختلف به اشتراک می گذارند . این فرصتی مناسب برای پاسخگویی متناسب با شما فراهم می کند. و حتی بازاریابی نامحسوسی برای کسبوکار شماست چون بیشتر افراد پیش از اینکه از محصول یا خدماتی استفاده کنند ، نظرات سایر مشتریان را مرور کرده و بعد تصمیم نهایی خود را می گیرند .

اگر مشتری حرف منفی درباره تجارت شما بزند ، شما توانایی این را دارید که بلافاصله با مشتری در تماس باشید و علت را جویا شده و یا حتی مشکل را رفع کنید . به علاوه ، می توانید از این به عنوان فرصتی برای عذرخواهی عمومی و حرکت به سمت پیشرفت استفاده کنید. اگرچه این یک رفتار مشتری مدارانه است ، اما می تواند به تقویت اعتماد مشتری نسبت به شما کمک کند و شما را در ذهن مشتری متمایز سازد. این موضوعی است که کمک می کند تا مشتری درصورت نیاز به خدمات یا محصولات شما ، بازهم به سراغ تان بیاید . همچنین عموم مردم از تمایل شما برای تصاحب و پیشرفت قدردانی خواهند کرد و یک جنبش عمومی نیز تشکیل می شود .

دکمه های اشتراک اجتماعی ، اشتراک گذاری را آسان تر می کند

همچنین می توانید با به اشتراک گذاشتن محتوای تولید شده توسط کاربر ، با آنها درگیر شوید . به عنوان مثال ، ممکن است شخصی علناً در توییتر درباره شما صحبت کند. به راحتی می توانید سخنان آنها را retweet کنید و از آنها برای افزایش اقتدار و اعتماد به نفس برند خود استفاده کنید. نکته مهم این است که مخاطبان شما بیش از اعتماد به محتوایی که برند شما مستقیماً به اشتراک می گذارد ، به گفته های مشتریان در مورد نام تجاری شما اعتماد دارند . بنابراین ، مطمئن شوید که از مطالب تولید شده توسط کاربر به نفع خود استفاده می کنید!

اگر به طور فعال در مورد این نوع پست ها به اشتراک گذاشته و درباره آنها نظر می دهید ، مشتریان همچنین می خواهند بیشتر درگیر شوند. به این معنی که آنها ممکن است همچنان محتوای شما یا تجربه خود را با نام تجاری شما با پیروان خود به اشتراک بگذارند. به گفته Growth Gurus ، در حدود 63٪ از مصرف كنندگانی كه به صورت آنلاین به دنبال مشاغل می گردند ، بیشتر از افرادی با حضور آموزنده در رسانه های اجتماعی استفاده می كنند .

بنابراین اگر به طور فعال در سایت اجتماعی خود مشغول به کار هستید ، شانس بیشتری برای انتخاب شدن دارید تا رقیبی که در شبکه های اجتماعی فعال نیست.

رسانه های اجتماعی بسیار مقرون به صرفه هستند

نمایه های اجتماعی رایگان هستند . بنابراین در اصل می توانید یک بستر بازاریابی با بدون هزینه را بسازید . یا حتی ممکن است تبلیغ کنید . اما شما مجبور نیستید به همین دلیل شبکه های اجتماعی برای مشاغل مهم هستند. به شما امکان انعطاف پذیری در پرداخت هر مقدار هزینه یا حتی کمترین میزان دلخواه شما را می دهد در حالی که به شما امکان می دهد تمام عملکردهای صفحه کسب و کار را داشته باشید.

اگرچه تبلیغات ، حتی تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز گران هستند اما شما می توانید میزان هزینه ، مدت زمان تبلیغ خود را انتخاب کنید و حتی می توانید مخاطبان خود را انتخاب کنید. که این موضوع بسیار مهمی است چون می توانید باتوجه به مخاطبان بر بازدهی کمپین بازاریابی خود تاثیرگذار باشید .

واقعاً تنها هزینه ای که ممکن است متحمل شوید زمان شماست. خوشبختانه ، شما حتی مجبور نیستید زمان زیادی را صرف آن کنید. به گفته هاب اسپات ، 84٪ از بازاریابان در هفته فقط شش ساعت کار در سایتهای اجتماعی خود برای ایجاد افزایش بازدید مشاهده کردند . و در مقایسه با تبلیغات سنتی یا کمپین های بازاریابی ، شما احتمالاً کمی پس انداز می کنید و برای تدوین استراتژی های بعدی زمان و بودجه بیشتری را دارید .

آیا شبکه های اجتماعی فروش را افزایش می دهند؟

تبلیغات رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی تا حد زیادی به بازاریابی دهان به دهان بستگی دارد. اساساً شما در حال به اشتراک گذاشتن مشاغل ، محتوا و تخصص خود هستید و مردم را ترغیب می کنید تا در مورد شما صحبت کنند.

وقتی کسی در یک نظر کسب و کار شما را نشان می کند یا از آن نام می برد ، شما به دوستانش توصیه معتبری می شوید . بعلاوه ، شما احتمالاً از این طریق در مقابل لیدهای ( لید = کاربرانی که قابلیت تبدیل شدن به مشتری را دارند ) با کیفیت قرار خواهید گرفت . بنابراین ، افزایش هدایت و مراجعه و بالقوه فروش شما در سراسر جهان اتفاق می افتد .

رسانه های اجتماعی حتی اگر کانال مقرون به صرفه ای باشند ، توانایی افزایش فروش شما را دارند!

رسانه های اجتماعی یک کانال رسانه ای پولی ، متعلق به شما و درآمدزا هستند . همه به یک باره اتکا به بازاریابان فقط در یک کانال رسانه ای غیرمعمول است . بر خلاف اکثر گزینه ها ، صفحات اجتماعی شما می توانند در همه کانال ها ، رسانه های پولی ، تحت مالکیت و درآمد کسب کنند . در بسیاری از موارد ، مشاهده خواهید کرد که یک برند با یک پست تنها به هر سه نوع این رسانه ضربه زده است .

به عنوان مثال ، یک برند مقاله ای را در وبلاگ خود (کانال متعلق به خود) منتشر خواهد کرد . آنها این مقاله را در فیس بوک (کانال پولی) تبلیغ می کنند . سپس افرادی را مشاهده می کنید که آن پست یا مقاله را به اشتراک می گذارند (کانال کسب شده).

رسانه های اجتماعی به دلیل تبلیغات در شبکه های اجتماعی که واقعاً محبوب شده اند ، یک کانال پولی هستند . تبلیغات پرداخت شده در شبکه های اجتماعی و محتوای تقویت شده به شما این قدرت را می دهد تا انتخاب کنید چه چیزی را می خواهید صرف کنید و چه مدت می خواهید تبلیغات انجام شود . بازاریابی اینفلوئنسر همچنین می تواند یک استفاده پولی از شبکه های اجتماعی تلقی شود ، زیرا شما به نفوذ کنندگان برای تبلیغ برند خود بهایی پرداخت می کنید و از این هزینه بهره برداری می کنید .

مطالعات Hootsuite نشان داد که 11 نفر در هر ثانیه به شبکه های اجتماعی می پیوندند و اکنون بیش از 3.5 میلیارد نفر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند .

شاید شما مشتریانی داشته باشید که اهل درک اینترنت نیستند ، اما این فرصت را دارید که تعداد انگشت شماری از کابران را که می توانند مشتریان خوب باشند را پیدا کنید .

49٪ از مشاغل کوچک از رسانه های اجتماعی برای استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود استفاده می کنند .با ادامه رشد نرخ استفاده از شبکه های اجتماعی ، این تعداد مطمئناً در حال رشد است .

تعامل با مشتریان شبکه های اجتماعی باعث ایجاد وفاداری می شود

طبق آمار موجود در شبکه های اجتماعی می توان دریافت که مشتریان 20 تا 40 درصد بیشتر برای برندهایی هزینه می کنند که مستقیماً با آنها در شبکه های اجتماعی درگیر می شوند .

شما هم می توانید کمی با آنها درگیر شوید و ببینید تأثیر آن بر مشتری شما چگونه است . احتمالاً خواهید دید که آنها از اینکه به آنها گوش می دهید خوشحال هستند . این عمل کوچک می تواند شخص را به یک سفیر واقعی تبدیل کند که هم از خدمات و محصولات شما استفاده می کند و هم از شما را به دیگران معرفی می کند .

وقتی در امور اجتماعی به مشتریان خود توجه کنید ، آنها طرفداران واقعی می شوند

آماری که توسط Lyfe Marketing ارائه می شود ، 71٪ از مصرف كنندگانی را كه تجربه مثبتی با یك برند در رسانه های اجتماعی داشته اند نشان می دهد كه این مارك را به دوستان و خانواده خود توصیه می كنند .

این بدان معناست که شبکه های اجتماعی نیز نقش زیادی در خدمات مشتری شما و احتمال دریافت راهنمای مراجعه دارند.

Hootsuite دریافت که ماهانه یک میلیارد نفر از اینستاگرام استفاده می کنند ، روزانه 500 میلیون نفر از این کاربران با Instagram Stories درگیر می شوند و 200 میلیون نفر از این کاربران هر روز حداقل از یک صفحه بیزینسی یا صفحه یک برند بازدید می کنند .

همچنین با توجه به این نکته که هر روز کاربران بیشتری به سایت های رسانه های اجتماعی می پیوندند ،  شما یک فرصت بالقوه برای دیده شدن دارید و نباید این فرصت را به راحتی از دست داد .

حتماً تعامل در شبکه های اجتماعی را کنترل کنید

رسانه های اجتماعی کاملاً ارزش آن را دارند ، اما چگونه می توانید بفهمید که تلاش های شما موفقیت آمیز است؟ باید بر تعامل خود نظارت کنید. اگر پیگیر تلاش های خود نباشید ، هرگز نخواهید فهمید که سخت کوشی ، وقت و پول شما در حال بازده مثبت است یا منفی .

اگر واقعاً می خواهید بازاریابی در شبکه های اجتماعی خود را تکامل بخشید و از داشتن چهره در مقابل یک پایگاه داده بزرگ که می توانید آن را تا بازار هدف خود کوتاه کنید ، بهره مند شوید ، معیارهای پیگیری یک امر ضروری است. زیرا به شما این امکان را می دهد تا دانش را در صورت نیاز تغییر دهید ، تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه کاری انجام نمی دهد. و طبق این معیارها و آماری که به دست می آورید می توانید استراتژی های بعدی را تدوین و اجرا کنید .

معیارهای شبکه های اجتماعی مهم هستند

چند معیار وجود دارد که باید هنگام ردیابی تعامل در شبکه های اجتماعی در نظر بگیرید. در اینجا چند مورد از غالب موارد اندازه گیری برندها آورده شده است.

Likes / پسندیدنها : یکی از ساده ترین معیارهایی که می توانید مشاهده کنید ، پسندیدن است. عملاً همه سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به کاربران اجازه می دهند پست خاصی را "پسندیده" یا "رأی" دهند. یوتیوب ، فیس بوک ، توییتر و غیره همه از این ویژگی برخوردارند و بلافاصله مشخص می کنند که آنچه برای پست کنندگان خود ارسال می کنید مفید است.

 / Sharesاشتراک ها : برای بدست آوردن یک درجه از لایک ها ، می توانید تعداد اشتراکات یک پست خاص را اندازه بگیرید . اشتراک معمولاً به این معنی است که شخصی پست شما را آنقدر دوست دارد یا به آن اعتماد دارد که حاضر است آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارد .

Growth rate /نرخ رشد : توجه به میزان پیروانی که به دست می آورید مهم است. اگر کاهش ناگهانی دنبال کنندگان یا سرعت کمتری نسبت به حد معمول مشاهده کردید ، ممکن است به این معنی باشد که باید کمی آنالیز کنید و چند تغییر را در نحوه کارتان ایجاد کنید . خواه این تغییری در محتوایی باشد که به اشتراک می گذارید یا حتی زمانی که آن را به اشتراک می گذارید .

Followings /نسبت پیروی شما : بعضی اوقات دنباله ای مطابق با نرخ زیر می تواند مردم را از دوست داشتن شما باز دارد. اگر دنبال کردن سایر صفحات و مشاغل مهم است ، اگر میزان دنبال کردن شما بیش از تعداد دنبال کنندگان باشد ، باید نقش خود را کاهش دهید. ممکن است به عنوان اسپم یا نامشروع ظاهر شوید ، به خصوص اگر تعداد دنبال کنندگان شما بسیار کم باشد ، در حالی که تعداد افرادی که دنبال می کنید زیاد است.

/Click کلیک : ممکن است از طریق کلیک نامزدی خوبی داشته باشید. این اندازه گیری تعداد دفعات کلیک پیوندی است که به اشتراک گذاشته اید. اگر مقدار زیادی کلیک داشته باشید ، می تواند نشانگر همسویی محتوای شما با مخاطبان باشد .