صفحات اجتماعی شما دارای تجزیه و تحلیل و بینش داخلی هستند. معمولاً این معیارها شامل بازدید از صفحه ، پسندیدن صفحه و میزان دسترسی به همراه چند خلاصه دیگر است.

اما ، اگر می خواهید معیارهای دقیق تری هم داشته باشید ، ابزارهای زیادی در رسانه های اجتماعی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا به تحلیل های رسانه های اجتماعی خود بپردازید.

این نوع ابزارها به شما امکان می دهند عملکرد خود را بسنجید تا به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه استراتژی بازاریابی خود را به سطح بالاتری برسانید و برای برنامه های بعدی خود بهتر و دقیق تر هدف گذاری کنید .

ابزارهای تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی :

Followerwonk : این یکی به سمت توییتر است و یک نسخه رایگان برای شما فراهم می کند تا بتوانید به راحتی تجزیه و تحلیل مشخصات Twitter خود را شروع کنید . این یک نمای کلی از دنبال کنندگان شما و اقدامات آنها را برای شما فراهم می کند . همچنین می توانید ببینید که فالورهای شما به چه صورت آنلاین هستند تا به شما کمک کنند تا برنامه پست مناسب برای حداکثر تعامل را برنامه ریزی کنید و به صورت کاملا موثر حرکت کنید .

Google Analytics: گوگل آنالیتیکس  یک ابزار تجزیه و تحلیل عالی است . بسیاری از مشاغل از آن برای ردیابی ترافیک وب سایت استفاده می کنند ، اما اگر به اندازه کافی تمرین کنید می توانید معیارهای اجتماعی را نیز بدست آورید . به عنوان مثال ، شما می توانید میزان بازدید سایت از شبکه های اجتماعی خود را تعیین کنید .

Klear: Klear ابزارهای رایگان (و همچنین نسخه های پولی) را ارائه می دهد ، که همه آنها کمک به شما در یافتن تأثیرگذاران در سایت های اجتماعی شما است. Klear پیروان جعلی و ربات را نادیده می گیرد تا بتوانید روی معیارهای واقعی خود تمرکز کنید . حتی می توانید علایق پیروان خود را مشاهده کنید تا به شما کمک کند دقیقاً برنامه هایی را که باید به اشتراک بگذارید ، تنظیم کنید.

SocialRank: این ابزار به شما امکان می دهد دنبال کنندگان اینستاگرام و توییتر خود را به راحتی شناسایی ، سازماندهی و مدیریت کنید . همچنین به شما امکان می دهد فالور های خود را فیلتر کرده و مرتب کنید تا بیشتر به شما کمک کند اقدامات مناسب را در افزایش تعامل انجام دهید .

Champ Social: ابزاری عالی برای کمک به ترافیک ، افزایش تعامل و به طور کلی برای صرفه جویی در وقت در شبکه های اجتماعی است . این یک ابزار مدیریتی است که از زمانبندی پست ها تا تجزیه و تحلیل عملکرد ، همه کارها را انجام می دهد .

نحوه محاسبه نرخ کلیک در شبکه های اجتماعی

محاسبه میزان کلیک در شبکه های اجتماعی برای دانستن میزان آنلاین بودن دید تجاری شما خصوصاً هنگام صحبت درباره تبلیغات ، امری حیاتی است . برداشت شما به سادگی تعداد بازدید از صفحه است . اما مهم این است که برای پی بردن به موفقیت در ارسال ها و تبلیغات ، باید نرخ کلیک را محاسبه کنید .

این کار را می توانید با در نظر گرفتن حجم کلیک ها و تعداد بازدیدها یا تعداد بازدیدهای صفحه و انجام یک معادله ریاضی ساده انجام دهید .

نسبت کلیک ها و بازدیدها میزان کلیک شما (CTR) است .

اگر مطمئن نیستید که این اندازه گیری ها را از کجا می توانید پیدا کنید ، پروفایل های اجتماعی شما این اطلاعات را به شما می دهند (اگر تبلیغ می کنید) همچنین می توانید این اطلاعات را از طریق ابزارهای تحلیلی ذکر شده در بخش قبلی مشاهده کنید.

فرمول میزان نامزدی

بسته به سیستم عامل مورد استفاده خود ، باید محاسبات خود را اصلاح کنید. در اینجا فرمول هایی برای تعیین نرخ تعامل فیس بوک و توییتر آورده شده است .

فیس بوک: برای یافتن میزان جذابیت یک پست خاص در فیس بوک ، باید کمی حساب کنید . جای نگرانی نیست ، چون این محاسبه کاملاً ساده است . شما در اصل تعداد کاربران درگیر را می گیرید و آن تعداد را بر کل دسترسی به پست تقسیم می کنید . سپس آن عدد را در 100 ضرب کنید تا درصدی بدست آورید .

توییتر: مشابه فرمول بالا ، توییتر از همان ایده اما فرمول کمی متفاوت استفاده می کند . شما از کل پسندیدن ها و نظرات خود استفاده خواهید کرد ، این تقسیم را بر تعداد دنبال کنندگان خود تقسیم کرده و در آخر آن را در 100 ضرب خواهید کرد .

چگونه می توان تعامل در شبکه های اجتماعی را افزایش داد ؟

اما اکنون که می دانید چگونه میزان تعامل در شبکه های اجتماعی را اندازه گیری کنید ، شاید این سوال برایتان پیش می آید که چگونه تعامل خود را افزایش دهید؟ همانطور که خواهید دید روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد و اکثر آنها نیز رایگان هستند .

1. از دنبال کنندگان صفحه اجتماعی خود سوال کنید

بیشتر افراد از تعامل پرسش و پاسخ سریع لذت می برند . می توانید نظر آنها را درباره هر چیزی جویا شوید ، خواه این چیزی باشد که روی آنها تأثیر بگذارد یا موضوعی متفاوت تر .

به عنوان مثال ، می توانید مشتری را وادار کنید تا با پرسیدن نظر وی در مورد موضوعی خاص ، شما را بشناسد . این باعث می شود که آنها احساس کنند در داخل هستند و به مشاغل شما کمک کرده اند . "تیم ما نمی تواند در مورد موضوع مهمانی تعطیلات تصمیم بگیرد ، ما به کمک شما نیاز داریم! فکر می کنید "تعطیلات غربی " یا "سرزمین عجایب زمستانی" سرگرم کننده تر خواهد بود؟ " سپس البته جزئیات بیشتری را ذکر کنید ،  ویادتان نرود که شما عکس هایی از این رویداد را ارائه خواهید کرد .

حتی اگر سوالات مربوط به محصول شما یا مشتریان شما نباشد ، باید جالب باشد و مشارکت مردم در آن باشد .

در اینجا چند روش برای ایجاد تعامل از طریق سوالات آورده شده است .

1. نظرسنجی ها: مثالی که در بالا به کار رفته در این دسته به خوبی قرار می گیرد . در هر مورد می توانید نظرسنجی ایجاد کنید . خواه یک سوال محصول باشد ، یک سوال سرگرم کننده یا یک بحث جدی . نظرسنجی ها عالی هستند زیرا تعاملی هستند ، اما زیاد کار نمی کنند . شما به سرعت پاسخ و نتیجه می گیرید و برای انتخاب مشتری تقریباً هیچ تلاشی لازم نیست .

2. از تصاویر و فیلم ها استفاده کنید

ممکن است دید شما به یک شبکه اجتماعی به عنوان کانال ارتباطی باشد ، اما وابستگی زیادی به تصاویر دارد . بیشتر افراد در فیدهای خبری خود پیمایش می کنند و برای بررسی اتفاقی که به نظر جذاب می رسد ، مکث کوتاه می کنند . با یک الگوی مناسب شبکه های اجتماعی می توانید به این مهم دست پیدا کنید!

بنابراین با قرار دادن یک تصویر در پست خود ، شانس خود را برای ایجاد تحریک بصری جالب افزایش می دهید . بعلاوه ، این می تواند به شما کمک کند بینشی راجع به آنچه در مورد آن صحبت می کنید ارائه دهید . شما شنیده اید "یک تصویر 1000 کلمه است" ، و در این مورد درست است.

جالب است بدانید که ، تحقیقات نشان داده است که تصاویر می توانند تا 85٪ میزان تعامل در فیس بوک و بازتوییت ها را 35٪ افزایش دهند .

برخی از ایده های تصویری عبارتند از:

  • اینفوگرافیک ها

  • عکس های پشت صحنه

  • الگوهای رفتاری

  • سری به محصولات جدید بزنید

  • عکس های اصلی و بی نظیر

همانطور که مشتریان خود را با تصاویر و فیلم ها درگیر می کنید ، ممکن است متوجه شوید که آنها نیز تمایل دارند با شما همان کار را انجام دهند . به عنوان مثال ، با بیمه خانه و رسانه های اجتماعی ، عکس هایی که مشتریان ارسال می کنند و مایل به اشتراک گذاری آنها با نمایندگان هستند ، می تواند در روند مطالبات تأثیر بگذارد . این نوعی تعامل است که در نهایت می تواند دریچه هایی برای ارتباطات تجاری بیشتر و سودمندتری را برای برند و کسبوکار شما باز کند .

3. یک هدیه را شروع کنید

هرکسی یک هدیه را دوست دارد ، به خصوص اگر آن فرد از جامعه دنبال کنندگان شما باشد احتمال بیشتری دارد که آنچه را که شما ارائه می دهید را بیشتر هم دوست داشته باشد  . اینستاگرام و فیس بوک در این عرصه پیشگام بوده اند .

یکی از مواردی که اخیراً بسیار دیده اید ، زنجیره ای از مشاغل دور هم جمع شده برای ارائه یک هدیه بسیار با ارزش یا چندین هدیه کوچکتر است .

به عنوان مثال ، ممکن است برند تجاری را در اینستاگرام دنبال کنید . آن برند ممکن است میزبان یک بخش تجاری با چند برند مشابه دیگر باشد . آنها از شما می خواهند که تصویر آنها را مجدداً پست کنید ، از هشتگ خاصی استفاده کنید و سایر مارک های ارائه شده را دنبال کنید . آنها ممکن است با هم ترکیب شوند و به یک برنده خوش شانس یک سبد هدیه هدیه دهند ، یا ممکن است هر کدام بعد از اتمام همه مراحل خود فرد دیگری را به عنوان پاداش جایزه بکشند .

با طراحی اقدامات ساده ای مانند بازنویسی یا بازنشر مجدد یک تصویر خاص و استفاده از هشتگ درخواستی و ... می توانید این مورد را به خوبی انجام دهید . بعضی اوقات ، این ساده ها می توانند با درخواست از پیروان برای نشان دادن یک دوست ، منجر به دریافت مزایای بیشتری شوند .

صرف نظر از اینکه کدام مسیر را برای انجام کارهای تبلیغاتی خود انتخاب کنید ، احتمالاً تعداد زیادی مخاطبین جدید خواهید دید . و به احتمال زیاد به دلیل آن یک تعداد فالوئر جدید بدست خواهد آورد که باعث افزایش مواجهه با برند شما می شود .

4. مردم را بخندانید

همه حس شوخ طبعی را دوست دارند . و هنگامی که شما احساسات مردم را تحریک می کنید ، می توانید تعامل را آسان تر کنید . همین امر نیز باعث شده که برند هایی در شبکه های اجتماعی عملکرد خوبی داشته باشند و از این موضوع در جهت منافع خود استفاده کنند . آنها راهی پیدا کرده اند که پاسخ ها و به روزرسانی هایشان را کنایه آمیز و خنده دار جلوه دهند .

برای سرگرم کننده یا خنده دار بودن فقط نیازی به کنایه نیست . می توانید یک چیز جالب ارائه دهید یا از مردم بخواهید در یک چیز سرگرم کننده شرکت کنند .

بسیاری از برند ها از مشتریان خود خواسته اند "این را عنوان" یا با یک شکلک پاسخ دهند. اینها تاکتیکهای بدون زحمت برای جلب مشارکت مردم هستند که می توانند تعامل و وفاداری شما را بیشتر کنند .

5. واقعیت ها را به اشتراک بگذارید

بیشتر افراد سعی می کنند مواردی را به اشتراک بگذارند که باعث زیبا ، خنده دار و هوشمند بودن آنها می شود . اگر آماری را به اشتراک می گذارید یا آماری را از مقاله خود بیرون می کشید و از آن به عنوان ، عنوان پست خود استفاده می کنید ، احتمالاً به اشتراک گذاشته می شود .

با انجام این کار ، شما همچنین راه خود را برای نام یا نام تجاری خود هموار می کنید تا به عنوان یک مرجع قدرت در جایگاه خود شناخته شود . هرچه دانش بیشتری به اشتراک بگذارید ، باورپذیرتر و قابل اعتمادتر در بازار ظاهر می شوید .

6.ویدیو ارسال کنید یا اشتراک ویدیو زنده انجام دهید

 محتوای ویدیو بسیار زیاد است . فیلم ها روشی برای جلب مشتری در توقف و تماشای آن محتوا به شمار می روند . همانطور که اشاره کردیم تصاویر بصری یک رسانه عالی برای به اشتراک گذاری و افزایش تعامل هستند .

7.در مورد جایگاه خود ، نه فقط در مورد نام تجاری خود صحبت کنید

هیچ کس نمی خواهد در پروفایل شما قرار بگیرد تا بسیاری از مطالب فروش را بخواند . بیشتر اوقات ، مردم به سادگی به دنبال اطلاعات در بیو شما هستند و اگر آنها علاقه مند باشند ، با مراجعه به وب سایت شما بیشتر به برند شما می پردازند . اگر بتوانید اطلاعات عمومی ارائه دهید و خود را به عنوان یک رهبر فکر معرفی کنید ، تعامل با شما راحت تر خواهد بود و مشتری نیز زودتر به خواسته خود می رسد.

8.محتوای دیگری غیر از محتوای خود به اشتراک بگذارید

باز هم ، همیشه این مربوط به شما نیست. اگر مطالب دیگران را به اشتراک بگذارید ، ممکن است دریابید که دیگران نیز ممکن است محتوای شما را به اشتراک بگذارند . باید بدانید که ممکن است یک مشاغل شریک پاسخی به سوالی داشته باشد که شما چندان در آن مهارت ندارید . این نیز روش خوبی برای ایجاد بک لینک در محتوا هایتان است .

همانطور که می بینید ، اگر اصول را رعایت کنید بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند یک چیز شگفت انگیز برای تجارت شما باشد . این به شما کمک می کند تا اقتدار نام تجاری خود ، قابلیت اعتماد به نام تجاری خود را افزایش دهید و حتی به تعامل شما با مشتریان کمک می کند.

همچنین می بینید که انجام تعاملات مشتری و تعامل با رسانه های اجتماعی در واقع چندان دشوار نیست . اما تلاشی که انجام می دهید می تواند نتیجه قابل توجهی داشته باشد و شما را از مزایای بی شماری بهره مند سازد . فقط مطمئن باشید که تلاش های خود را کنترل می کنید تا بتوانید مواردی را که به درد شما نمی خورد پیگیری کنید و در وقت و هزینه خود هدر رفتی را شاهد نباشید .