سیستم های مدیریت محتوا (CMA) چیست ؟

در این مقاله قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که سیستم های مدیریت محتوا چیست ، چگونه کار می کنند و چرا برای رشد مشاغل مهم هستند .

CMS  از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، با توجه به اینکه بیش از نیمی از وب سایت ها با یک وب سایت ساخته شده اند . پس شناخت آن از اهمیت بالایی برخوردار است .

CMS  مخفف سیستم مدیریت محتوا است . همچنین ممکن است این راه حلی باشد که شما به دنبال ساخت سریع وب سایتی با دانش فنی و منابع محدود هستید .

در این پست ، ما تعریف خواهیم کرد که CMS چیست و چگونه کار می کند . سپس بررسی خواهیم کرد که چگونه می توانید از CMS برای مدیریت زیرساخت های سایت خود استفاده کنید تا بتوانید روی ایجاد محتوای جالب و جالب توجه که منجر به تبدیل و هدایت بیشتر می شود تمرکز کنید .

و در نهایت ما با بررسی برخی از محبوب ترین سیستم عامل های CMS در بازار کار خود را پایان خواهیم داد . بیایید شروع کنیم :

سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست؟

CMS ، مخفف سیستم مدیریت محتوا ، یک سیستم نرم افزاری است که به کاربران اجازه می دهد وب سایت را بدون نیاز به رمزگذاری از ابتدا ، یا به طور کلی از نحوه کدگذاری ، بسازند و مدیریت کنند.

با استفاده از CMS می توانید محتوا را در یک رابط کاربر پسند ایجاد ، مدیریت ، اصلاح و منتشر کنید. شما می توانید به جای کدگذاری ، با بارگیری یا خرید الگوها و برنامه های افزودنی ، طراحی و عملکرد سایت خود را شخصی سازی کنید. می توانید چندین کاربر داشته باشید که در پشت همان ابزار کار می کنند - و موارد دیگر.

شاید از خود بپرسید که یک نرم افزار چگونه همه این کارها را انجام می دهد. برای پاسخ به این سوال ، بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه عملکرد CMS بیندازیم.

CMS چگونه کار می کند ؟

برای درک نحوه عملکرد CMS ، ابتدا باید درک کنید که ساخت سایت از ابتدا چگونه است .

شما برای افزودن متن ، تصاویر ، میله های ناوبری و سایر عناصر سازنده یک سایت با HTML شروع می کنید . سپس CSS را اضافه می کنید تا عناصر مورد نظر را متناسب با ظاهر و احساس منحصر به فرد برند خود تنظیم کنید .

شما با نوشتن JavaScript برای پایان دادن به قابلیت های پیشرفته تری مانند CTA های کشویی به سایت خود پایان می دهید . سپس باید این فایل HTML را در سرور خود بارگذاری کنید تا در پایگاه داده خود ثبت شود . این تمام مسیری است که برای ساخت یک سایت باید طی کنید . توجه کنید که طی کردن این مراحل بدون دانش فنی و تخصصی این حوزه و در اختیار داشتن منابع محدود برای هر فرد مسیری سخت و دشوار است .

هر زمان که می خواهید تغییراتی ایجاد کنید - حتی موارد ساده مانند به روزرسانی محتوا - باید پرونده ها را از سرور بارگیری کنید ، آنها را باز کنید و کد HTML را با دست تغییر دهید . سپس باید قبل از بارگذاری مجدد پرونده ها به سرور ، مطمئن شوید که هیچ پیوند یا چیز دیگری را قطع نکرده اید و کار اشتباهی را انجام ندادهاید .

باز هم بهروزرسانی ها و انجام این مراحل به نظر پیچیده می رسد ، بله؟ برای توسعه دهندگان و سایر کاربران پیشرفته با تجربه در زمینه تولید وب سایت ، ساخت یک سایت از ابتدا ممکن است ایده آل باشد . اما برای کسانی که مهارت کدگذاری و برنامه نویسی یا زمان و منابع لازم برای ساختن سایت از ابتدا و نگهداری آن را ندارند ، استفاده از CMS ها برای این گونه افراد پیشنهاد طلایی است . بیایید در مورد چگونگی استفاده از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) صحبت کنیم.

نحوه استفاده از CMS

CMS از دو قسمت اصلی تشکیل شده است : برنامه مدیریت محتوا  (Control management applicant) به اختصار CMA و برنامه تحویل محتوا (Control delivery applicant) که به اختصار به آن CDA می گویند .  به صورت ترکیبی ، این برنامه ها اساساً همه کد ، نمایش داده های پایگاه داده و زیرساخت ها را در قسمت انتهایی اداره می کنند تا بتوانید در قسمت جلویی سایت خود تمرکز کنید .

به عنوان مثال ، به جای شروع با یک صفحه HTML خالی ، ویرایشگر محتوا را باز می کنید و می توانید متن پررنگ ، پیوندها و CTA اضافه کنید و با کشیدن و انداختن برخی ماژول ها یا کلیک چند دکمه به جای نوشتن ، تصاویر و جداول را وارد کنید . برای این کار می توانید از HTML ، CSS و JavaScript استفاده کنید .

برای ایجاد تغییرات دیگر در سایت خود ، مانند تغییر ساختار پیوند ثابت یا نصب برنامه های افزودنی ، فقط به قسمت مناسب در پنل سرپرستی سایت خود بروید . این CMA در عمل است : همه این تغییرات در یک رابط بصری ایجاد می شود که کد را از شما کاربر نهایی پنهان می کند .

پس از انجام تغییرات ، CDA محتوای وارد شده به CMA را می گیرد ، کد را جمع می کند ، برای بازدیدکنندگان جلویی شما نمایش داده و ذخیره می کند . به این معنی که وقتی می خواهید یک پست وبلاگ جدید منتشر کنید ، فقط باید به جای آپلود دستی یک صفحه در سرور خود ، دکمه انتشار را فشار دهید .

حال که فهمیدیم CMS چیست ، چگونه کار می کند و چگونه از آن استفاده می کنیم ، بیایید مزایای استفاده از یکی در ساخت سایت از ابتدا یا استفاده از ابزار ساخت وب سایت دیگر را بررسی کنیم.

مزایای استفاده از سیستم های مدیریت محتوا :

ما قبلاً به برخی از مزایای استفاده از CMS اشاره کرده ایم ، اما بیایید چند روش خاص را بررسی کنیم که می تواند بر روند راه اندازی ، بهره وری تیم و دید آنلاین شما تأثیر بگذارد .

1. هیچ دانش برنامه نویسی مورد نیاز نیست

سیستم های CMS با امکان دادن به توسعه دهندگان غیر و سایر کاربران برای ایجاد وب سایت بدون برنامه نویسی ، باعث انقلاب در طراحی سایت ها شدند .  

با کمک این سیستم شما می توانید محتوا را ایجاد و مدیریت کنید ، طراحی سایت خود را سفارشی کنید و برنامه های افزودنی را برای افزودن قابلیت به سایت خود نصب کنید ، و یادتان نرود که همه اینها بدون کدگذاری است . (توجه به این نکته مهم است که اکثر سیستم عامل ها به شما امکان می دهند برای کنترل دقیق سایت خود ، کد سفارشی نیز اضافه کنید.)

در نتیجه ، کاربران با منابع فنی و زمان محدود هنوز هم می توانند یک وب سایت قدرتمند برای تجارت خود بسازند و مانعی در این مسیر بر سر آنها وجود ندارد.

2. همکاری آسان

چندین کاربر می توانند به طور همزمان در انتهای سیستم CMS دسترسی داشته و کار کنند . این بدان معناست که در هر روز مشخص ، بازاریابان شما می توانند محتوا تولید کنند ، متخصصان IT شما پروتکل های امنیتی را اجرا می کنند و توسعه دهندگان شما کد سفارشی را به موضوع شما اضافه می کنند . در واقع ، همه آنها می توانند در یک صفحه فرود کار کنند.

به طور خلاصه ، CMS می تواند به بهبود روند کار و بهره وری در تیم شما کمک کند.

3. ویژگی ها و برنامه های افزودنی SEO

یکی از مزایای مهم سیستم عامل های CMS این است که ویژگی های داخلی و همچنین افزونه هایی را برای کمک به شما در بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو ارائه می دهند .

با استفاده از ابزارهای داخلی یا نیروی کمکی می توانید:

  • عنوان صفحه و توضیحات متا را سفارشی کنید .

  • ساختارهای URL مناسب SEO را انتخاب کنید .

  • نقشه سایت XML ایجاد کنید .

  • متن alt تصویر را اضافه کنید .

  • 301 تغییر مسیر ایجاد کنید .

  • زمان بارگذاری صفحه را بهینه کنید .

اجرای این بهترین روش ها به بهبود شانس شما برای رتبه بندی در Google و سایر موتورهای جستجوی مهم کمک می کند .

4. الگوهای از پیش طراحی شده

اکثر سیستم عامل های CMS مانند CMS Hub دارای مجموعه ای از الگوهای از پیش طراحی شده هستند که می توانید برای شخصی سازی سریع ظاهر سایت خود از آنها استفاده کنید . آنها همچنین می توانند بر رفتار سایت شما تأثیر بگذارند .

به عنوان مثال ، انتخاب الگوی ریسپانسیو باعث می شود که سایت شما در هر دستگاهی خوب جلوه کند ، بدون اینکه شما بخواهید یک دسته کد بنویسید . الگوها نه تنها قبل از راه اندازی سایت در زمان طراحی شما صرفه جویی می کنند ، بلکه می توانند طراحی وب سایت را بسیار سریعتر و ساده تر در جاده انجام دهند .

5. به روز رسانی های ساده

همانطور که در بالا بحث شد ، CMS شما را قادر می سازد تغییرات را در سایت خود سریعتر و آسان تر انجام دهید - از به روزرسانی های اصلی ، مانند طراحی مجدد وب سایت ، گرفته تا به روزرسانی های جزئی ، مانند تغییر تصویر در صفحه اصلی . به جای استخدام یک توسعه دهنده مستقل یا تلاش برای ویرایش کد ، به راحتی می توانید به داشبورد CMS خود بروید و محتوای وب سایت خود را به روز کنید و ویرایش کنید . با این کار می توانید محتوای خود را پویا و مرتبط نگه دارید .

اگر سایت شما در حال رشد است ، ممکن است لازم باشد برای پاسخگویی به نیازهای خود به CMS ارتقا دهید . با بررسی برخی از بهترین سیستم های CMS در زیر می توانید جستجوی خود را شروع کنید .

نمونه های بستر CMS

بیایید هشت نمونه محبوب سیستم عامل CMS را از حالت بسته خارج کنیم تا بفهمیم بهترین گزینه برای نیازهای وب سایت شماست .

1. مرکز CMS

با CMS Hub می توانید وب سایت های امن ، قدرتمند و بهینه شده برای موتورهای جستجو ایجاد کنید.

با استفاده از این پلتفرم متصل همه در یک ، می توانید محتوای شخصی سازی شده برای بازدیدکنندگان بر اساس داده های HubSpot CRM خود ایجاد کنید ، الگوها و سبک های سفارشی ایجاد کنید ، آزمایشات A / B را در مورد محتوای چند زبانه اجرا کنید ، با خیال راحت دوباره طراحی و راه اندازی مجدد صفحات وب ، مشاهده تجزیه و تحلیل عملکرد ، و موارد دیگر.

با ترکیب سهولت استفاده و انعطاف پذیری ، این CMS اختصاصی برای مشاغل دارای تیم های متنوعی از بازاریابان ، توسعه دهندگان و متخصصان فناوری اطلاعات که به دنبال رشد با گذشت زمان هستند ، ایده آل است.

2. وردپرس

وردپرس یک بستر خود میزبان است که میلیون ها سایت را قدرت می دهد و محبوب ترین و پرکاربرد ترین نوع سیستم های مدیریت محتوا در جهان بهشمار میرود . شما می توانید با استفاده از آن به راحتی و به سرعت یک سایت وردپرسی بسازید و سپس آن را با هر یک از هزاران افزونه و تم موجود در فهرست رسمی وردپرس یا سایر سایت ها شخصی سازی کنید .

آیا می خواهید فرم ها و گفتگوی زنده را به سایت خود اضافه کنید؟ موضوعی را می خواهید که همراه با یک سازنده بصری داخلی و آزمایش تقسیم ارائه شود؟ با بهره گیری از افزونه ها و موضوعاتی مانند این وردپرس ، می توانید یک تجربه منحصر به فرد خاص برای نام تجاری خود ایجاد کنید .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سیستم مدیریت محتوای وردپرس کافیه بر روی این عبارت کلیک کنید !

3. جوملا

دارندگان سایت که به دنبال قابلیت های بیشتری هستند که مستقیماً در سیستم عامل تعبیه شده اند ، ممکن است یک گزینه وردپرس مانند جوملا را امتحان کنند .

مانند وردپرس ، جوملا یک CMS منبع باز است . آنچه جوملا را متمایز می کند پشتیبانی چند زبانه داخلی و گزینه های پیشرفته مدیریت کاربر و محتوا است که آن را برای عضویت ، انجمن و سایت های شبکه های اجتماعی ایده آل می کند . به عنوان مثال UIDAI یک وب سایت چند زبانه است که توسط جوملا طراحی شده است .

4. دروپال

دروپال یک سیستم مدیریت محتوا بسیار انعطاف پذیر است که مورد علاقه شرکت های بزرگ و سازمان های دولتی مانند ناسا است . اگرچه برای استفاده کامل از قدرت این پلتفرم به تجربه توسعه وب نیاز خواهید داشت ، اما مجبور نیستید از ابتدا شروع کنید .

علاوه بر ویژگی های خارج از جعبه ، شما می توانید از بین 44000 ماژول موجود در پوشه آن و هزاران تم رایگان در مخزن تم آن برای ساختن سایت پیچیده ای که حجم زیادی از داده ها و ترافیک سنگین را مدیریت می کند ،  انتخاب کنید .

5. Magento  

نسخه خود میزبان Magento ، معروف به Magento OpenSource ، مانند دروپال دنیای تجارت الکترونیکی است . بسیار انعطاف پذیر و ایمن است ، اما یادگیری آن و استفاده از تمام قابلیت های داخلی و داخلی آن دشوار است .

با Magento ، می توانید چندین فروشگاه را مدیریت کنید ، از چندین ارائه دهنده حمل و نقل در سراسر جهان استفاده کنید و در کشورها ، زبان ها و ارزهای مختلف معامله کنید و همه در یک داشبورد یکسان هستند .

بنابراین ، اگر وقت و منابع لازم برای سرمایه گذاری در راه اندازی و نگهداری داشته باشید ، می توانید یک فروشگاه آنلاین با موجودی عظیم محصول و دامنه جهانی ایجاد کنید .

6. Webflow

Webflow یک سیستم مدیریت محتوای "بصری" است که برای پر کردن شکاف بازار برای طراحان وب طراحی شده است که می خواهند بدون نگرانی در مورد میزبانی ، امنیت یا عملکرد بر ایجاد و شخصی سازی سایت تمرکز کنند .

با استفاده از Webflow ، می توانید یکی از صدها الگوی از پیش ساخته شده را شروع کنید .

همچنین می توانید عملکرد سایت خود را از طریق کمک یک نیروی کمکی متخصص یا تعبیه کد HTML گسترش دهید . از آنجا که حداقل به دانش HTML ، CSS و طراحی وب نیاز دارد ، Webflow برای طراحان یا آژانس های فریلنسر مناسب است تا در این مسیر در کنار شما باشند .

7. شبح Ghost

اگر به دنبال CMS ساده و سبک تری هستید که به وبلاگ نویسی اختصاص داده شده باشد Ghost می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد . ، نامگذاری این سیستم به شبح به این دلیل است که Ghost یک CMS بدون سر است ، به این معنی که بدن آن (مخزن محتوا) از سر آن جدا شده است (لایه ارائه).

اساساً ، این به شما امکان می دهد محتوا را ایجاد و مدیریت کنید و سپس آن محتوا را از طریق Node.js API (یا ابزار جلویی دیگری که ترجیح می دهید) به هر پلتفرم و کانال مانند ساعت های هوشمند تحویل دهید .

Ghost با یک ویرایشگر بصری و ابزارهای داخلی SEO ، توجه وبلاگ نویسان و مبتدیانی را که می خواهند یک سایت اساسی ایجاد و مدیریت ساده داشته باشند ، را جلب می کند .

8. Sitecore

Sitecore یک CMS بدون سر و صدا در سطح شرکت است که به شما امکان می دهد وب سایت های شخصی ، ایمیل ها ، پست های رسانه های اجتماعی و تجربیات تلفن همراه را ایجاد و تحویل دهید .

می توانید از ویرایشگر WYSIWYG آن با قابلیت کشیدن و رها کردن ، قوانین شخصی سازی مبتنی بر جلسه و دستگاه و ابزارهای چند زبانه استفاده کنید تا محتوای خود را مقیاس بندی کنید و محتوایی را ارائه دهید که مطابق با علایق ، زبان و دستگاه کاربران باشد . و به لطف معماری بی سر و صدا Sitecore ، می توانید این تجربیات مربوط به مشتری را در چندین کانال از جمله وب ، اجتماعی ، صوتی ، محل فروش و غیره ارائه دهید .

این CMS بیش از 130،000 وب سایت را در صنایع مختلف از ورزش گرفته تا بانکداری گرفته تا مسافرت و موارد دیگر تأمین می کند . برخی از بزرگترین مارک های آن عبارتند از American Express ، ASOS ، L’Oréal و Volvo Cars.

استفاده از سیستم مدیریت محتوا برای ساخت و مدیریت سایت می تواند به رشد شما در طول زمان کمک کند . CMS نه تنها تمام محتوای وب شما را در یک مکان ذخیره می کند ، بلکه از همکاری بین تیم ها پشتیبانی می کند ، امکان به روزرسانی سریع و آسان را فراهم می کند و الگوها و افزونه هایی را برای شخصی سازی سایت شما ارائه می دهد .

این روش برای کسبوکار ها و افرادی که به تازگی قصد ورود به دنیای آنلاین کرده اند و از آینده تجارت یا فعالیت های خود مطمئن نیستند بیشتر توصیه میشود . در واقع افراد با استفاده از سیستم مدیریت محتوای مناسبی که برای خود استفاده میگیرند میتوانند با هزینه کمتر ، ریسک کرده و تجربه حضور در دنیای دیجیتال و بازارهای آنلاین را داشته باشند . نکته مهم در استفاده از این سیستم های مدیریت محتوا این است که ، از مشاوران باتجربه و حرفهای در این زمینه کمک بگیرید یا دانش خود را در رابطه با آن به حدی بالا ببرید که ریسک داشتن یک انتخاب اشتباه به حداقل ممکن برسد .