طراحی UX و UI سایت شما از جنبه های مهم حضور آنلاین کسب و کار شما هستند . برای اینکه شرکت شما در دنیای آنلاین رقابت کند ، هویت بصری و تجربی شما باید از طرحی قابل دسترسی و کاملاً محاسبه شده ای برخوردار باشد . با این شرایط ، سرمایه گذاری در رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری شما و صرفاً در نظر گرفتن آنها به عنوان یک فکر بعدی ، هزینه دارد .

پس باتوجه به اطلاعاتی که در بالا از اهمیت و مزایای برخورداری یک سایت از رابط کاربری و تجربی کاربری مطلوب صحبت  کردیم متوجه شدیم که یک معیار طلایی برای طراحی یک سایت خوب بهشمار میرود . ما اهمیت این موضوع را در پروژه های طراحی اختصاصی سایت و اپلیکیشن خود به خوبی درک کرده و زمان و انرژی زیادی را صرف پرداختن به آن می کنیم .

نحوه اندازه گیری تأثیر طراحی UI / UX بر تجارت

چه کسی دوست ندارد از محصولی که زیبا به نظر می رسد استفاده کند؟ با این وجود به عنوان یک مالک شرکت نرم افزار یا مدیر محصول ، دریغ از زمان و بودجه برای طراحی UI / UX؟

سوالاتی که در ذهن شما باقی مانده ممکن است این باشد: طراحی چقدر برای موفقیت در محصول مهم است؟ یا UI / UX چگونه می تواند به رشد تجارت کمک کند؟

چرا و چه زمانی باید UI / UX را به روز کنید؟

طراحی UI / UX نرم افزار و برنامه ها به بهبود تجربه و رضایت مشتری کمک می کند . این در نهایت به افزایش تعداد افرادی که از محصول شما استفاده می کنند کمک می کند. اگر کاربران هنگام تلاش برای انجام اقدامات لازم در مورد محصول شما با موانع برخورد مواجه شوند ، به احتمال بسیار زیاد این موارد افت می کنند.

یک رابط کاربری ساده و تمیز ،کاربران را از سردرگمی و جستجوی زمان برای جستجوی دکمه سمت راست نجات میدهد . شما می خواهید آنها بتوانند به راحتی از طریق محصول پیمایش کنند و کار خود را به سرعت انجام دهند . برطرف کردن نیاز با سرعت مطلوب از مهم ترین عناصر پیشرفت است .

این مهم زمانی مهم است اما دستیابی به آن دشوار است زیرا شما دائماً ویژگی های جدیدی به محصول خود اضافه می کنید و باید بهروز باشید. 

تحقیقات نشان می دهد برای جلب توجه مشتریان آنلاین کمتر از 10 ثانیه وقت دارید . بنابراین شما باید طراحی و تجربه قابل توجهی را به نمایش بگذارید تا در همین مدت زمان کم تمام کارهای لازم برای جذب مشتری را انجام دهید . به طور مثال محصول شما باید در مدت زمان کوتاهی مشتریان را متقاعد کند که ارزش افزوده و مشکلات را برطرف می کند . شما نمی خواهید اجازه دهید تلاش و هزینه ای که برای خرید این مشتریان جدید صرف شده است هدر رود .

تعریف معیارهای موفقیت برای UI / UX

دلیلی که شرکت ها از طراحی UI / UX استقبال نمی کنند ، عدم اندازه گیری عملکرد است . اگر هیچ مدرکی برای اقناع هیئت مدیره یا صاحبان کسبوکار ندارید که تأثیر UI / UX جدید چیست ، چگونه می توانید آنها را متقاعد کنید که پرداختن به این موضوع مهم در کسبوکارتان تفاوت ایجاد می کند؟ به همین دلیل تعیین اهداف و معیارهای قابل اندازه گیری برای پروژه های طراحی UI / UX ضروری است .

در اینجا 5 محدوده برای بررسی شما وجود دارد :

1. معماری اطلاعات

طراحی نمودارهای جریان کاربر نیاز به تفکر منطقی زیادی دارد. آیا ترتیب نمایش صفحات منطقی است؟ سلسله مراتب ویژگی ها چگونه باید باشد؟ در بیشتر اوقات ممکن است حتی یک راه حل مطلق وجود نداشته باشد . با این حال ، می توانید با انجام آزمایش  و تحلیل رفتار کاربر ، "بهترین" رویکرد را دریابید.

بررسی معیارهایی مانند میزان اتمام کار ، زمان کار و رتبه بندی برای سهولت استفاده می توانند به شما در تعیین کمیت نتایج و مقایسه آنها برای ایجاد یک طرح برتر کمک کنند . از اطلاعاتی که پس از آنالیز رفتار کاربران بهدست میآورید ساده نگذرید و آن ها را مهم بشمارید . از نتایج بهدست آمده در تصمیمگیری های خود استفاده کنید .

2. قابلیت استفاده

یک رابط کاربری بهم ریخته می تواند منجر به سردرگمی در مورد آنچه باید وسط کاربر انجام می شود یا کلیک کند شود . اما تسلط بر هنر "جای گیری درست امکانات سایت" دشوار است .

تست پذیرش کاربر می تواند به شما کمک کند تا طراحی های شما را از لحاظ کاربردی و موثر بودن بسجنید و بهترین روشها را در یابید . در فرآیند توسعه ، ما آزمایش کردیم که کجا دکمه ها را قرار دهیم ، متن روی دکمه چه چیزی باید بگوید و از چه نمادهایی استفاده کنیم .

3. ظاهر بصری

جذابیت بصری محصول و وب سایت می تواند درک مشتری از نام تجاری را تحت تأثیر قرار دهد. مایکروسافت از طریق آزمایش A / B نشان داد که انتخاب یک رنگ آبی خاص به جای برخی دیگر از رنگ ها مبلغ 80 میلیون دلار درآمد سالانه برای Bing جذب کرده است. آیا پس از شنیدن این آمار و ارقام بازهم اهمیت طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری را ساده میشمارید ؟

شما می توانید جلوه های بصری را بر اساس تعداد کلیک های اضافی روی تبلیغات و افزایش تعامل کاربر اندازه گیری و محاسبه کنید. شما می توانید از چنین مدرک محکمی برای تصمیم گیری و کمک به هیئت مدیره نشان دهید که چگونه طراحی جدید در رشد تجارت کمک می کند.

4. گسترش

اگر مرتباً محصول خود را بهبود می بخشید و ویژگی های اضافی اضافه می کنید ، بسیار مهم است که طراحی UI شما بتواند عناصر جدید را به راحتی در خود جای دهد . طراحی اولیه شما باید پویا باشد. این تضمین می کند که شما می توانید محصول خود را بدون کشش منابع برای هر تغییر کوچک ، اضافه و گسترش دهید .

یکی از اهداف اصلی شما در مراحل اولیه طراحی باید تقویت طراحی محصول با توانایی میزبانی آسان برای ارتقا و پیشرفت های آینده باشد . سپس می توانید صرفه جویی در هزینه های پیش رو را در عدم ایجاد تغییرات چشمگیر پس از تولید ارزیابی کنید. به شما این امکان را می دهد که از ابتدا ، طرح عالی UI / UX را به مدیریت عالی شرکت خود نشان دهید.

5. بازخورد کاربر

بازخورد کاربری که در مرحله تضمین کیفیت دریافت می کنید به شما امکان می دهد نحوه تعامل کاربران واقعی با محصول شما را ارزیابی کنید. حتی اگر فکر می کنید یک محصول عالی ساخته اید ، در نهایت این کاربران هستند که موفقیت شما را تعیین می کنند . منتظر نمانید تا پس از عرضه محصول ، این بازخورد ارزشمند را شروع کنید . بازخورد کاربر می تواند به منفی بودن یا مثبت بودن نتیجه طراحی کمک کند و باتوجه به آن میتوان برنامهریزی کرد .

همچنین جمع آوری بازخورد در طول عمر محصول مهم است. بعد از اینکه محصول خود را راه اندازی کردید یا ویژگی های جدید را منتشر کردید ، به بازخورد کاربران ادامه دهید . این دقیق ترین و شخصی ترین روش برای سنجش عملکرد محصول است.

تست ساده کاربر طولانی است .

آزمایش کاربر و دریافت بازخورد کاربر به اعتبار طراحی UI / UX کمک می کند و به عنوان مکانیزم ایمنی عمل می کند.

فیس بوک دریافت که مردم 2 برابر بیشتر از "طرفدار شدن" یک صفحه "پسندیدن" دارند.

وقتی می توانید مستقیماً از مشتریان خود بازخورد بگیرید ، شما قادر خواهید بود که بهترین موارد را برای پیشرفت خود تعیین کنید . همچنین می دانید که آیا پیشرفت های شما به سمت درستی پیش رفته است یا خیر. از همه مهمتر ، شما خواهید آموخت که آیا کاربران واقعاً از استفاده از محصول شما خوشحال خواهند شد یا خیر. و به این ترتیب میتوانید استراتژی های آینده خود را برای چیدمان سایت و برنامههایی برای طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری مطلوب تدوین کنید .

آزمایش کاربر شما نباید گسترده باشد. هر شرکت کوچکی به راحتی می تواند آن را مدیریت کند . همانطور که در یک نظرسنجی اخیر توسط MeasureU گزارش شده است ، 85 درصد از مسائل مربوط به UX را می توان با انجام یک تست استفاده از گروه در کمتر از 5 کاربر تشخیص داد.

UX Planet همچنین یافته ای را به اشتراک گذاشت که حل یک مشکل در توسعه 10 برابر حل آن در طراحی و 100 برابر بیشتر اگر شما می خواهید این مشکل را در محصولی که قبلاً عرضه شده است برطرف کنید . در اسرع وقت با کاربران شروع به برقراری ارتباط کنید و به آنها اجازه دهید نمونه اولیه شما را امتحان کنند و نظرات خود را ارائه دهند . این موضوع که در مورد شما صحبت کنند حتی باعث تقویت برند شما می شود .

مایکروسافت گفت که 77٪ از مصرف کنندگان در صورت دعوت فعالانه و پذیرفتن بازخورد مشتری ، برندها را مطلوبتر می بینند.

به حداکثر رساندن ارزش تجاری با طراحی UI / UX

طراحی و تجربه کاربر می تواند در جذب مشتری ، درگیر شدن مشتری و نرخ خرابی تأثیر بگذارد . در نظرسنجی انجام شده توسط Invision ، اولین برداشت مشتری 94٪ مربوط به طراحی است .

گوش دادن به مشتریان موجود و همچنین مکالمه با مشتریان بالقوه ، می تواند به شما کمک کند تا درک خوبی از نحوه طراحی و بهبود UI / UX داشته باشید . بازخورد مشتری در کمک به پیشبرد محصول شما بسیار ارزشمند است.