در حالی که گوگل ما را با تمام به روزرسانی های الگوریتمی که از آنها پشتیبانی می کنند ، بر روی انگشتان خود نگه می دارد ، اما یک چیز برای بازاریاب های ورودی که به دنبال بهینه سازی وب سایت های خود برای جستجو هستند ، ثابت مانده است : تحقیقات کلمات کلیدی . اهمیت این موضوع هیچ گاه کم نشده و حتی روز به روز بر آن اضافه می شود !

خوب ، نیاز به تحقیق در مورد کلمات کلیدی ثابت مانده است . حقیق کلمات کلیدی و سپس بازاریابی محتوایی و بهینه سازی سایت خود توسط کلمات کلیدی منتخب بخش هایی از یک استراتژی اصولی هستند که به شما کمک می کنند تا مسیر پیشرفت را درست و با سرعت مطلوبی طی کنید . همچنین رعایت این موارد به شما کمک می کند تا از اشتباهات جلوگیری کرده و زمان و منابع و انرژی خود را صرف مواردی کنید که برای شما سودمند هستند .

در ابتدا لازم است سوال کنیم که ، تحقیق کلید واژه چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی فرآیندی است برای یافتن و تجزیه و تحلیل اصطلاحات جستجو که افراد با استفاده از این داده ها برای یک هدف خاص ، اغلب برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا بازاریابی عمومی ، وارد موتورهای جستجو می شوند . تحقیق با کلمات کلیدی می تواند پرس و جوها را برای هدف قرار دادن ، محبوبیت درخواستهای پایان نامه ، دشواری رتبه بندی آنها و موارد دیگر کشف کند .

بیشتر و بیشتر ، ما می شنویم که SEO در طی 10 سال گذشته چقدر پیشرفت کرده است و چگونه کلمات کلیدی بی اهمیت به توانایی ما در رتبه بندی خوب برای جستجوهای روزانه افراد تبدیل شده است .

و تا حدی ، این درست است؛ استفاده از کلمات کلیدی دقیقاً منطبق با جستجوی شخص دیگر از نظر یک متخصص سئو مهمترین عامل رتبه بندی نیست . بلکه هدف اصلی آن کلمه کلیدی است و اینکه آیا یک محتوا برای آن هدف حل شده است یا نه . در واقع شما تحقیق کلمات کلیدی را از این جهت انجام می دهید که برای آن محتوایی تهیه کنید و نیازی را رفع کنید . یا پاسخی را برای ارائه آماده کنید .

تحقیقات کلمه کلیدی به شما می گوید که افراد به چه موضوعاتی اهمیت می دهند و با فرض اینکه شما از ابزار SEO مناسب استفاده می کنید ، این موضوعات در بین مخاطبان شما چقدر محبوب هستند . اصطلاح عملی در اینجا عناوین است ، در واقع با تحقیق در مورد کلمات کلیدی که هر ماه حجم بالایی از جستجو را در اختیار شما قرار می دهد ، می توانید محتوای خود را به موضوعاتی که می خواهید در آنها ایجاد کنید ، شناسایی و مرتب کنید . سپس ، می توانید با استفاده از این مباحث کلمات کلیدی را جستجو کرده و هدف قرار دهید .

با تحقیق درباره کلمات کلیدی برای محبوبیت ، میزان جستجو و هدف کلی آنها ، می توانید سوالاتی را که بیشتر افراد مخاطب شما می خواهند پاسخ دهند ، حل کنید . با ادامه این روش به دغدغه ها و موضوعاتی که ذهن مخاطب هدف شما را به خود مشغول کرده است شناخت بیشتری خواهید داشت .

شاید اکنون از خود سوال کنید که ، چگونه می توان کلمات کلیدی را برای استراتژی SEO خود تحقیق کرد ؟

امروز در این مقاله قصد داریم تا یک فرایند تحقیق درباره کلمات کلیدی ارائه دهیم که می توانید برای کمک به شما در یافتن لیستی از اصطلاحاتی که باید هدف قرار دهید ، آن را بهکار گیرید . به این ترتیب ، شما قادر خواهید بود استراتژی کلمات کلیدی قوی را ایجاد و اجرا کنید که به شما کمک می کند اصطلاحات جستجوی موردعلاقه خود را پیدا کنید .

مرحله 1: لیستی از موضوعات مهم و مرتبط را براساس آنچه در مورد تجارت خود می دانید تهیه کنید .

برای شروع این روند ، به موضوعاتی که می خواهید را مانند سطل هایی دسته بندی و سپس به ترتیب آنها را رتبه بندی کنید . تقریبا در حدود 5-10 سطل موضوعی ارائه خواهید کرد که فکر می کنید برای تجارت شما مهم هستند و سپس از آن سطل های موضوعی برای کمک به یافتن برخی کلمات کلیدی خاص در مراحل بعدی استفاده خواهید کرد.

اگر شما یک وبلاگ نویس عادی هستید ، اینها احتمالاً موضوعاتی هستند که بطور مداوم درباره آنها در وبلاگ خود می نویسید . یا شاید آنها موضوعاتی هستند که بیشترین گفتگوی را در میان مخاطبان و مشتریان نشان می دهند . خود را به جای شخص خریدار خود قرار دهید ، مخاطبان هدف شما در چه نوع موضوعاتی جستجو می کنند که می خواهید کسب و کار شما پیدا شود؟ به عنوان مثال اگر شرکتی مانند HubSpot بودید ، فروش نرم افزار بازاریابی برای شما هدف قرار می گرفت .

به طور مثال :

  • "بازاریابی ورودی" (21K)

  • "وبلاگ نویسی" (19K)

  • "بازاریابی از طریق ایمیل" (30K)

  • "نسل سرب" (17K)

  • "جستجوگرها" (214K)

  • "بازاریابی شبکه های اجتماعی" (71K)

  • "تجزیه و تحلیل بازاریابی" (6.2K)

  • "اتوماسیون بازاریابی" (8.5K)

این اعداد را در پرانتز سمت راست هر کلمه کلیدی مشاهده می کنید؟ این میزان جستجوی ماهانه آنها است . این داده ها به شما امکان می دهد اندازه گیری این موضوعات برای مخاطبان خود را اندازه گیری کنید و همچنین برای موفقیت در این کلمه کلیدی باید چند موضوع فرعی مختلف را ایجاد کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این عناوین فرعی ، به مرحله 2 می رویم ...

مرحله 2: آن دسته از موضوعات را با کلمات کلیدی پر کنید.

اکنون که چند تیتر اصلی دارید که می خواهید روی آنها تمرکز کنید ، وقت آن است که برخی از کلمات کلیدی را که در آن سطل ها قرار دارند شناسایی کنید. اینها عبارات کلیدی هستند که به نظر شما برای رتبه بندی آنها در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) مهم است زیرا مشتری هدف شما احتمالاً در جستجوی عبارات خاص است.

به عنوان مثال ، اگر من آخرین سطل موضوع را برای یک شرکت نرم افزاری بازاریابی ورودی  "اتوماسیون بازاریابی"  انتخاب می کردم ، برخی از عبارات کلیدی را که فکر می کنم افراد در رابطه با آن موضوع تایپ می کنند ، ایجاد می کنم. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد :

  • ابزارهای اتوماسیون بازاریابی

  • نحوه استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

  • اتوماسیون بازاریابی چیست؟

  • چگونه تشخیص دهم که آیا به نرم افزار اتوماسیون بازاریابی نیاز دارم یا خیر؟

  • پرورش سرب

  • اتوماسیون بازاریابی از طریق ایمیل

  • برترین ابزارهای اتوماسیون

و غیره و غیره هدف این مرحله تهیه لیست نهایی عبارات کلیدی شما نیست . شما فقط می خواهید با عباراتی روبرو شوید که فکر می کنید مشتریان بالقوه ممکن است از آنها برای جستجوی محتوای مربوط به آن موضوع خاص استفاده کنند . بعداً در این روند لیست ها را محدود خواهیم کرد تا چیزی بیش از حد ناخوشایند نداشته باشید و زمان و منابع خود برای تولید محتوا و اجرای فرآیند سئو را بر روی چند کلمه کلیدی که از همه مهمتر هستند انجام دهید .

اگرچه هر روز تعداد بیشتری از کلمات کلیدی توسط Google رمزگذاری می شوند ، یک روش هوشمند دیگر برای ایده های کلمات کلیدی این است که بفهمید وب سایت شما در حال حاضر برای چه کلمات کلیدی پیدا شده است . برای انجام این کار ، شما به نرم افزار تجزیه و تحلیل وب سایت مانند Google Analytics یا گزارش منابع HubSpot نیاز دارید که در ابزار Traffic Analytics موجود است . به منابع ترافیک وب سایت خود سر بزنید و سطل ترافیک جستجوی ارگانیک خود را الک کنید تا کلمات کلیدی را که مردم برای ورود به سایت شما استفاده می کنند ، شناسایی کنید.

این تمرین را برای تعداد سطل های موضوعی که دارید تکرار کنید . و به یاد داشته باشید ، اگر در تهیه اصطلاحات مربوط به جستجو مشکلی ندارید ، همیشه می توانید به سراغ همکاران مشتری خود بروید - کسانی که در فروش یا خدمات هستند - و از آنها بپرسید که چه نوع شرایطی برای مشتری و مشتری خود دارند استفاده یا سوالات مشترکی که دارند . اینها اغلب نقطه شروع بسیار خوبی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی هستند .

مرحله 3: درک کنید که هدف چگونه بر تحقیق کلمات کلیدی تأثیر می گذارد و بر این اساس تجزیه و تحلیل می کنید.

همانطور که در بخش قبلی گفتم ، قصد کاربر اکنون یکی از مهمترین فاکتورهای توانایی شما در رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو مانند Google است . امروز مهمتر از آن است که صفحه وب شما به مشکلی که یک جستجوگر قصد حل آن را دارد ، بیش از اینکه کلمه کلیدی جستجوگر مورد استفاده را حمل کند. بنابراین ، این چگونه بر تحقیق کلمات کلیدی که انجام می دهید تأثیر می گذارد؟

گرفتن کلمات کلیدی با ارزش اسمی آسان است و متأسفانه کلمات کلیدی می توانند در زیر سطح معنای مختلفی داشته باشند . از آنجا که هدف در جستجو برای پتانسیل رتبه بندی شما بسیار مهم است ، باید در تفسیر کلمات کلیدی مورد نظر خود بسیار احتیاط کنید.

بیایید بگوییم ، برای مثال ، شما در حال جستجوی کلمه کلیدی "چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم" برای مقاله ای که می خواهید ایجاد کنید . "وبلاگ" می تواند به معنای یک پست وبلاگ یا خود وب سایت وبلاگ باشد ، و آنچه که یک جستجوگر در پشت آن کلمه کلیدی دارد ، در جهت مقاله شما تأثیر می گذارد . آیا جستجوگر می خواهد یاد بگیرد که چگونه یک پست وبلاگ منفرد را شروع کند؟ یا آیا آنها می خواهند بدانند که چگونه دامنه وب سایت را برای اهداف وبلاگ نویسی راه اندازی کنند؟ اگر استراتژی محتوای شما فقط افراد علاقه مند به مورد دوم را هدف قرار داده است ، باید قبل از تعهد به آن ، از قصد خود اطمینان حاصل کنید و به آن بپردازید .

برای تأیید اینکه هدف کاربر در یک کلمه کلیدی چیست ، بهتر است خودتان این کلمه کلیدی را به سادگی وارد یک موتور جستجو کنید ، و ببینید چه نوع نتیجه ای به دست می آید . اطمینان حاصل کنید که نوع محتوای Google ارتباط نزدیکی با آنچه می خواهید برای کلمه کلیدی ایجاد کنید ، دارد . چون اگر عبارت را در گوگل جستجو کنید اما نتایجی که نشان می دهد متفاوت از آنی باشد که شما در نظر دارید باعث می شود تا شما در صفحات اشتباهی قرار بگیرید و این موضوع باعث بالا رفتن ارقامی مانند بانس ریت شما می شود که معایب بسیاری را با خود به همراه دارند .

مرحله چهارم: در مورد عبارات جستجوی مرتبط تحقیق کنید .

این یک مرحله خلاقانه است که شما ممکن است قبلاً هنگام انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی به آن فکر کرده باشید . در غیر این صورت ، این یک روش عالی برای پر کردن این لیست ها است .

اگر تلاش می کنید به کلمات کلیدی بیشتری فکر کنید که افراد ممکن است در مورد یک موضوع خاص جستجو کنند ، نگاهی به عبارات جستجوی مرتبط بیندازید که هنگام وارد کردن کلمه کلیدی به Google ظاهر می شوند . وقتی عبارت خود را تایپ کنید و به پایین نتایج Google بروید ، متوجه برخی پیشنهادات مربوط به جستجوهای مربوط به ورودی اصلی خود خواهید شد . این کلمات کلیدی می توانند ایده هایی برای کلمات کلیدی دیگری ایجاد کنند که ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید .

مرحله 5: به نفع خود از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید .

تحقیقات کلمات کلیدی و ابزارهای جستجوگرها مانند Ahrefs ، SEMrush و Ubersuggest می توانند به شما کمک کنند ایده های کلمات کلیدی بیشتری را بر اساس کلمات کلیدی دقیق مطابقت و کلمات کلیدی مطابقت عبارت را بر اساس ایده هایی که تاکنون تولید کرده اید ، بیابید . این تمرین ممکن است گزینه های دیگری به شما بدهد که شاید فکر نکرده باشید .

چگونه کلمات کلیدی را برای وب سایت خود پیدا و انتخاب کنیم ؟

هنگامی که از کلمات کلیدی مورد نظر برای رتبه بندی ایده گرفتید ، اکنون زمان آن رسیده است که لیست خود را بر اساس بهترین کلمات استراتژی خود اصلاح کنید . نحوه کار:

مرحله 1. سه عامل اصلی برای انتخاب کلمات کلیدی خوب را درک کنید.

قبل از انتخاب کلمات کلیدی و انتظار داشتن رتبه بندی محتوای خود برای آنها ، باید کلمات کلیدی را برای سه چیز تنظیم کنید:

1. مرتبط بودن

Google محتوا را از نظر ارتباط درجه بندی می کند . اینجاست که مفهوم قصد جستجو مطرح می شود . محتوای شما فقط درصورت رتبه بندی کلمه کلیدی در صورت پاسخگویی به نیازهای جستجوگر ، رتبه بندی می شود . علاوه بر این ، محتوای شما باید بهترین منبع موجود برای پرس و جو باشد . از این گذشته ، چرا Google محتوای شما را بالاتر از محتوای موجود در وب ارائه می دهد ، رتبه بالاتری دارد؟ مشخص کنید که مزیتی که باید گوگل را قانع کند تا شما را در رتبه بالاتری نسبت به رقبا نشان دهد چیست !

2. اقتدار

Google وزن بیشتری به منابعی که معتبر ارزیابی می کند ، ارائه خواهد داد . این بدان معنی است که شما باید تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک منبع معتبر با غنی سازی سایت خود با محتوای مفید ، اطلاعاتی و تبلیغ این محتوا برای به دست آوردن سیگنال های اجتماعی و بک لینک انجام دهید . اگر در فضا معتبر شناخته نشوید یا SERP های یک کلمه کلیدی مملو از منابع سنگینی باشد که نمی توانید با آنها رقابت کنید (مانند Forbes یا The Mayo Clinic) ، احتمال رتبه بندی کمتری دارید مگر اینکه محتوای شما استثنایی باشد .

3. حجم

ممکن است در آخر برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول رتبه بندی شوید ، اما اگر کسی هرگز آن را جستجو نکند ، منجر به بازدید سایت شما نمی شود . این کار در واقع نوعی راه اندازی فروشگاه در یک شهر ارواح است . در انتخاب کلمات کلیدی خود و تولید محتوا در مورد آنها به این نکته توجه کنید که کلمه کلیدی شما نیز از سوی مخاطبان مورد توجه قرار گیرد و کاربردی داشته باشد .

میزان صدا توسط MSV (میزان جستجوی ماهانه) اندازه گیری می شود ، که به معنای تعداد دفعات جستجو کلمه کلیدی در ماه در بین همه مخاطبان است.

مرحله 2: ترکیبی از اصطلاحات سر و کلمات کلیدی دم بلند را در هر سطل بررسی کنید.

اگر شما تفاوت بین اصطلاحات head و کلمات کلیدی دم بلند را نمی دانید ، بگذارید توضیح دهم. اصطلاحات Head عبارات کلمات کلیدی هستند که معمولاً کوتاه تر و عمومی تر هستند،  بسته به اینکه با چه شخصی صحبت می کنید ، طول آنها فقط یک تا سه کلمه است . از طرف دیگر ، کلمات کلیدی دم بلند عبارت های کلیدی دیگری هستند که معمولاً شامل سه یا چند کلمه هستند .

مهم است که بررسی کنید ترکیبی از اصطلاحات اصطلاحات و اصطلاحات طولانی مدت دارید زیرا به شما یک استراتژی کلمه کلیدی می دهد که با اهداف بلند مدت و برد کوتاه مدت متعادل باشد . این بدان دلیل است که اصطلاحات سر به طور معمول بیشتر جستجو می شوند ، باعث می شود که آنها اغلب (نه همیشه ، اما اغلب) بسیار رقابتی تر و رتبه بندی آنها دشوارتر از اصطلاحات دم بلند باشد .

سوال : بدون اینکه حتی به جستجوی حجم جستجو یا مشکل بپردازید ، به نظر شما رتبه بندی برای کدام یک از اصطلاحات زیر دشوارتر است؟

  • چگونه می توان یک پست عالی در وبلاگ نوشت

  • وبلاگ نویسی

اگر به شماره 2 پاسخ داده اید ، کاملاً درست می گویید . اما ناامید نشوید . در حالی که اصطلاحات عنوان به طور کلی بیشترین حجم جستجو را دارند (به معنی پتانسیل بیشتر برای ارسال بازدید به سایت شما) ، رک و پوست کنده ، ترافیکی که از اصطلاح "نحوه نوشتن یک پست عالی در وبلاگ" دریافت خواهید کرد معمولاً مطلوب تر است .

چرا؟

زیرا کسی که به دنبال چیزی خاص می گردد ، احتمالاً جستجوگر بسیار واجد شرایط تری برای محصول یا خدمات شما است (با فرض اینکه در فضای وبلاگ نویسی هستید) از شخصی که به دنبال چیزی واقعاً عمومی است . و از آنجا که کلمات کلیدی دنباله دار بلندتر و خاص تر هستند ، معمولاً تشخیص اینکه افرادی که آن کلمات کلیدی را جستجو می کنند واقعاً آسان تر است . از طرف دیگر ، شخصی که اصطلاح اصلی "وبلاگ نویسی" را جستجو می کند ، می تواند آن را به دلایل کلی و غیر مرتبط با تجارت شما جستجو کند .

بنابراین لیست های کلمات کلیدی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ترکیبی سالم از اصطلاحات سر و کلمات کلیدی دم دراز دارید . شما قطعاً پیروزی های سریعی را می خواهید که کلمات کلیدی "دم طولانی" به شما تحویل دهند ، اما همچنین باید سعی کنید با اصطلاحات دشوارتر از راه دور فاصله داشته باشید .

مرحله 3: ببینید چگونه رقبا برای این کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند.

فقط به این دلیل که رقیب شما در حال انجام کاری است به معنای نیاز شما نیست . کلمات کلیدی نیز همین است . صرف مهم بودن کلمه کلیدی برای رقبا ، به این معنی نیست که برای شما مهم است . با این حال ، درک اینکه کلمات کلیدی رقبای شما در چه رتبه ای قرار دارند راهی عالی برای کمک به شما در ارزیابی مجدد لیست کلمات کلیدی شما است .

اگر رقیب شما برای برخی از کلمات کلیدی که در لیست شما قرار دارند نیز رتبه بندی می کند ، قطعاً منطقی است که برای بهبود رتبه خود برای آنها تلاش کنید . با این حال ، مواردی را که رقبا برای شما مهم نیستند ، نادیده نگیرید . این می تواند فرصتی عالی برای داشتن سهم بازار از شرایط مهم نیز باشد .

درک تعادل اصطلاحاتی که به دلیل رقابت ممکن است کمی دشوارتر باشد ، در مقابل اصطلاحاتی که کمی واقع بینانه تر هستند ، به شما کمک می کند تعادل مشابهی را که ترکیبی از اصطلاحات دم بلند و سر اجازه می دهد ، حفظ کنید. به یاد داشته باشید ، هدف این است که در نهایت با لیستی از کلمات کلیدی همراه باشید که برخی از پیروزی های سریع را فراهم می کند ، اما همچنین به شما کمک می کند تا به سمت اهداف بزرگتر و چالش انگیز SEO پیشرفت کنید .

شما چگونه می فهمید که رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند؟ جدا از جستجوی دستی کلمات کلیدی در یک مرورگر ناشناس و دیدن اینکه رقبای شما در چه موقعیت هایی قرار دارند ، Ahrefs به شما امکان می دهد تعدادی گزارش رایگان اجرا کنید که بهترین کلمات کلیدی دامنه وارد شده را به شما نشان می دهد. این یک روش سریع برای درک انواع اصطلاحاتی است که رقبا برای آنها رتبه بندی می کنند .

مرحله 4: از Google Keyword Planner برای کاهش لیست کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

اکنون که ترکیب مناسبی از کلمات کلیدی را به دست آورده اید ، وقت آن است که لیست های خود را با برخی از داده های کمی بیشتر محدود کنید . شما برای انجام این کار ابزارهای زیادی در اختیار دارید ، اما بگذارید روش مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارم .

من می خواهم از ترکیبی از برنامه کلمه کلیدی Google استفاده کنم (برای این کار باید یک حساب Ads راه اندازی کنید ، اما می توانید قبل از پرداخت هرگونه هزینه ، تبلیغ تبلیغاتی خود را خاموش کنید) و Google Trends.

در Keyword Planner ، می توانید حجم جستجو و تخمین ترافیک را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود دریافت کنید . سپس ، اطلاعاتی را که از Keyword Planner یاد گرفته اید ، بگیرید و از Google Trends برای پر کردن برخی موارد خالی استفاده کنید .

از Keyword Planner برای پرچم گذاری هر اصطلاحی در لیست خود استفاده کنید که دارای حجم جستجوی بسیار کم (یا بسیار زیاد) باشد و به شما در حفظ ترکیبی سالم کمک نکند مانند آنچه در بالا گفتیم . اما قبل از اینکه چیزی را حذف کنید ، سابقه روند و پیش بینی های آنها را در Google Trends بررسی کنید . شما می توانید ببینید که مثلاً برخی اصطلاحات کم حجم ممکن است در واقع همان چیزی باشد که شما باید اکنون روی آن سرمایه گذاری کنید ، یا از مزایای آن برای بعداً استفاده کنید .

یا شاید شما فقط در حال مشاهده لیستی از اصطلاحات هستید که بسیار ناخوشایند است و باید به نوعی آن را محدود کنید ... Google Trends می تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام اصطلاحات رو به بالا روند و به همین دلیل ارزش تمرکز بیشتر شما را دارند .

بهترین کلمات کلیدی برای جستجوگرها

بدانید که هیچ کلمه کلیدی "بهترین" وجود ندارد ، فقط کلماتی که توسط مخاطبان شما بسیار جستجو می شوند . با در نظر گرفتن این موضوع ، شما می توانید یک استراتژی طراحی کنید که به شما کمک کند صفحات را رتبه بندی کرده و میزان بازدید را افزایش دهید .

بهترین کلمات کلیدی برای استراتژی SEO شما مرتبط بودن ، اقتدار و حجم را در نظر می گیرند . شما می خواهید کلمات کلیدی بسیار جستجو شده را پیدا کنید که بتوانید براساس آنها رقابت کنید :

سطح رقابتی که شما با آن مخالف هستید.

توانایی شما در تولید محتوایی با کیفیت بالاتر از آنچه در حال حاضر رتبه بندی شده است.

و ... کار شما تمام شد!

تبریک می گویم! اکنون لیستی از کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار داده است که به شما کمک می کند روی موضوعات مناسب برای کسب و کار خود تمرکز کنید و به شما سودهای کوتاه مدت و بلند مدت می دهد .

حتماً این کلمات کلیدی را هر چند ماه یک بار ارزیابی کنید ، هر سه ماه یک بار یک معیار خوب است ، اما برخی از مشاغل دوست دارند این کار را حتی بیشتر از آن انجام دهند . با کسب اعتبار بیشتر در SERP ، خواهید فهمید که می توانید بیشتر و بیشتر کلمات کلیدی را به لیست خود اضافه کنید تا با حفظ حضور فعلی خود کار کنید و سپس در مناطق جدید رشد کنید .